söndag 1 maj 2011

Köket är upp & ner.

Ja då kom äntligen den dagen som jag väntat på, igår fick jag inspiration och handlingskraft nog att dra igång gubben också. Vi plockade ner flyttade och satte upp 2 väggskåp. Tog bort bänkskivor och flyttade på i stort sett alla bänkskåp. Nu ska det målas lite idag, det gör Tor Erik för han gör det snabbare än jag och minst lika bra, för han vet att jag synar det.  Sen sätter vi tillbaks bänkskåpen på plats lite provisoriskt. När färgen torkat ska jag få in grejerna i skåpen och piffa till lite efter det väntar nog den stora tvätthögen igen.
Jag har inte hittat golvet jag vill ha än, inte till rätt pris i allafall, har förvisso inte kollat på så många ställen. Vi har andra utgifter som blir prioriterade för tillfället så det blir kanske inget nytt golv förrän i sommar,  när jag kommit ikapp med lönen och efter skatteåterbäringen.
Har inte märkt att armen svullnar mer direkt efter ansträngning och inte heller mindre av inaktivitet, den lever sitt eget liv ibland är den jättesvullen ibland bara svullen.Men jag har mer ont i den speciellt vid armbågen. Har börjat jag fundera om jag "stasar" armen på natten när jag sover. Ligger nästan alltid med böjda armar och eftersom det mesta av ödemet sitter i underarmen tror jag att jag kanske stänger lymfbanorna. Det är kanske svårt att göra något åt. Ska kolla med sjukgymnasten på tisdag.
Fick ett besked igår som gör mig både orolig och ledsen  HOPPAS  HOPPAS att personen jag tänker på kan få positiva besked. Har inte sagt det innan men LIVET ÄR FAN ORÄTTVIST IBLAND.

Inga kommentarer: