fredag 13 maj 2011

Diagnos; drömmar & död

Egentligen skulle det stått DUMT ,för jag har provat att komma in på bloggen hela dagen utan att lyckas DUMT. sen när jag väl kom in var mina C-ord borta :)
Diagnos - ja den dagen när jag fick min BC - diagnos kommar nog alltid att sitta som ärr i hjärtat.
Drömmar - jag drömmer ofta men kommer sällan ihåg mina drömmar.
Död - förr eller senare ska vi alla vandra vidare , idag har jag varit på jordfästning efter en farbror. Han blev nästan 91 år och då är det väl ganska okej när det sker.  Men det är inte okej när man är ung och i början av livet,  Då är inte livet rättvist och inte nådigt heller.


Ville ha uppslag på D-ord på min facebook idag fick följande: duva, dialog, dessert, duell, diagnos, drömmar, diabetes, duktig och Darling
Och från Elisabeth en liten specialare tror hon tänkte på sHell och deras provborrning efter fossil gas här i byn:
dricksvatten och dikesren där det då diskuterades drilling - därefter drevs det djävulska djupborrandet dit det destinerades - därhän!
Min mamma fyllde 82 år igår, kaffekalas med smarrig smörgåstårta och goda kakor. 
Sven (kusinens man) var nere en snabbtur och tittade till sommarhuset och hade möte inbokat med kommunen om vatten/avloppsfrågan. Det verkar ta tid innan det är klart. 
Idag skulle Tessi ut och övningsköra i den den nygamla bilen, så startar den inte.......verkar vara nån vajsing när den ska startas och redan är varm. Blir reklamation på det på måndag, Hoppas det är något litet fel som kan åtgärdas snabbt men det är SURT!!
Ska jobba natten lördag-söndag och ska sen åka iväg tidigt för att se töserna spela match i Södra Sandby.
nu ska jag fundera ut E-ord. 

3 kommentarer:

Juliana sa...

Hej Carin, gillar din blogg och älskar att höra Wiehe sjunga. Kram!! Juliana.

Karin sa...

När blogger låg nere insåg jag vad fort jag vant mig med att läsa blogggar regelbundet. Kändes konstigt att inget funkade under bara denna korta dag.
Kul ide med bokstäverna !

Carin sa...

Tänkte att det kan var bra med lite hjärngympa,