onsdag 11 maj 2011

Bilar; Bröst & Bibelord


Vi har ett lik på infarten hon hette Kia, började rulla 2000, har  rullat 23 000 mil, rostar både här och där, bromsarna kass, och släpper ut för mycket skit. Ingen vits att lägga pengar på den. Kör ut den på gatan med Till Salu-skylt!! Och så får vi se om nån nappar.
Tessi vill ändå inte köra den när hon får sitt körkort & nu är det nära.
Nu har vi varit på biljakt och det är en djungel. Men det blev en volksvagen  Polo. Krav: lagom stor,billig att köra, försäkra och skatta. Denna lilla bil hämtar vi imorgon. 15000 mil, kamremsbyte vid 12000. går bra och vår bilmekaniker okejade den. Fick den till ett bra pris också och då blir man ju nöjd.


Vår lilla Kajsa löper, aj aj inte lätt att ha "vont i mölla". Kanske,kanske att vi vill ha valpar på henne men det blir inte förrän vid nästa löp. Hon måste få tid att läka ut ordentligt efter bråckoperationen. Ska försöka få fram hennes papper ev. köpa loss dom annars är det inte aktuellt med valpar. Hon blev badad i morse och är jätteduktig när man har henne i duschen. verkar vara van att bli hanterad.
Igår använde jag inte min strumpa och får bakläxa på det idag så nu har jag mer ont i armen än tidigare.
Nu när det är varmt blir det X:a varmt med protesen, så nu får det hänga fritt i allafall när jag är hemma. Vacklar fram och tillbaka om jag ska be om en rekonstruktion eller om jag ska be om att ta bort mitt vänstra bröst också, för jag vill inte ha det så här. Lutar nog mest åt att ta bort vänster bröst också. jag väger för och nackdelar med båda grejerna, 

  • Risk för cancer i vänster bröst och ev. efterföljande lymfödem i vänsterarm också och det får ju bara inte hända. Ganska smidigt att slippa ha BH. + en massa annat som poppar upp ibland.
  • Få 2 snygga bröst, lagom stora. inte som dom "bomber" jag  hatat ända sen jag gick i högstadiet och blev tråkad för då. Mår fortfarande dåligt när jag träffar på dom människorna. Fy vad barn/ungdomar i oförstånd kan vara elaka och sätta taggar som aldrig går ur. Om jag väljer 2 nya - riskerar ödemet som jag redan har att bli värre?? Då är det inte aktuellt. Har förstått att det är en OMFATTANDE operation som det sen tar lång tid att repa sig från.

 Tror att jag i långa loppet mår bäst om jag tar bort vänster också, man behöver ju inte bli totalt platt för det.

Avslutar med tänkvärdheter från Lydiagården.
En natt hade en man en dröm. Han drömde att han gick längs en strand tillsammans med Gud. På himlen trädde plötsligt händelser från hans liv fram. Han märkte att vid varje period i livet fanns spår i sanden av två par fötter; det ena var hans, det andra var Guds.

När den sista delen av hans liv framträdde såg han tillbaka på fotspåren i sanden, Då såg han att många gånger under sin levnads vandring fanns bara ett par fotspår. Han märkte också att detta inträffade under hans mest ensamma och svåra perioder av sitt liv.

Detta bekymrade honom verkligen och han frågade Gud:" Du sa den gången jag bestämde mig att följa Dig, att Du aldrig skulle överge mig utan gå vid min sida hela vägen. Men jag har märkt att under de allra svåraste tiderna i mitt liv har det funnits bara ett par fotspår. Jag kan inte förstå, att Du lämnade mig när jag behövde Dig mest".

Herren svarade: "Mitt kära barn, jag älskar dig och skulle aldrig lämna dig under tider av prövningar och lidande. När du såg bara ett par fotspår - då bar jag dig."

skriven av
Margaret Powers

1 kommentar:

Tina sa...

Det är inget lätt val det där med attfixa nya bröst. Jag har själv plockat båda mina då det var tumörer i båda. Bara tanken på att ha så ont igen blir jag totalt skräckslagen för. Men det är väl med som att föda barn, man glömmer smärtan efter ett tag. Om du har tanken på att plocka ditt andra bröst, tycker jag du ska göra det. Är ju en chans att man kan få det i det bröstet med.
Fotspår i sanden har följt mig under cancerresan med... Jag brukar använda den i mina vuxen-barn grupper.
lev väl!!
Tina