tisdag 3 maj 2011

Usama släng dej i väggen!!

Idag är det precis 1 år sedan jag körde till CSK för att göra en X:a mammografi, efter undersökningen körde jag till musteriet, där jag höll på och  "krukade"  2500 avenboksplantor tillsammans med Olle. Olle var nog en av de första förutom familjen som jag delade mina misstankar med. Han och mina övriga arbetskamrater  i trädgård& odling på Kiviks Musteri samt mina arbetskamrater i Tomelilla Kommun team LSS  har stöttat mig under hela resan. Det doktorn såg när han gjorde ultraljudet blev starten till mitt cancerår - och det året har gått nu.
I natt jobbade jag min 1:a natt på 11 månader har varit sjukskriven sedan 4 juni 2010, efter några år i gamet sitter en del av rutinerna i ryggraden så natten avlöpte utan några incidenter. Körde därifrån till Rehabhuset, Kerstin kollade mitt knä som blivit mycket bättre sen jag började träna, det knäppande ljudet när jag går är nästan helt borta. fortsätter som nu fram till 1 juni sen går jag över till mitt friskvårdsklipp som vi har via jobbet.

 Innan jag körde från jobbet fick jag reda på att artikeln i Ystads Allehanda om vikten av vettig rehabilitering som man kan få på  LYDIAGÅRDEN var i dagens tidning. :) . Jag trodde att det skulle vara en artikel på Tomelilla-sidan men min kollega sa - du är på  Löpet i Ystads Allehanda + en helsida inne i tidningen  idag, -okej!!  Jodå, där sitter jag &  Lisbet på framsidan av tidningen, Usama Bin Laden hade en liten hörna längst upp.
Du kan läsa nätupplagans artikel här:

Börjar bli förkyld men det är en helt vanlig jävla förkylning, ingenting man dör av. :)  Haj o ivaj

1 kommentar:

Karin sa...

Så härligt att se er sitta och skratta ihop i artikeln ! Blir så glad av att läsa att ni haft stöd och glädje av varandra under era behandlings perioder.

Rent egoistiskt blir jag också glad att se att ni är tillbaka efter ett år med cancern, själv har jag precis börjat min behandling så det är härligt att se er, i slutet av resan !

Lycka till båda två !!

Kram från Karin