måndag 16 maj 2011

Gertrud, Godis, Glädje & Gravenstein

Gertrud - Heter min mamma, denna fantastiska kvinna fick från. aug-54 till aug-62 sex barn, SEX stycken på 8 år inga tvillingar bara singlar. Hon och min pappa har lärt mig att man kommer längre om man hjälps åt och har alltid haft ett rättvisetänk. Släktens anmoder hette Gertrud, hon levde på 1600-talet, blev fänglsad och sattes på Malmöhus fästning eftersom hon hjälpte danskarna.
Godis - Ibland måste jag bara frossa, sockerberoende
Glädje - Är glad för det mesta, försöker hitta positiva saker i allt.
2 bonus ord:
Golv - Körde till byggfirman idag och förhandlade ner priset till samma som på internet.
Glömska -När jag funderade ut ord idag var glömska ett av de första jag kom på, när jag sen skulle skriva in det på bloggen hade jag  - ja just det - glömt bort ordet.
Dagens Äpple : Gravensteiner
   
Idag har jag varit en tur till Höör, bytt däck där och passade då på att åka en snabbtur till Lydiagården .Skogen och naturen var otroligt vacker nu men tyvärr regnade det så det blev ingen skogspromenad, Blev så väl mottagen av Maud och den övriga personalen, vi pratade en stund och jag fick svar på min fråga ang. solandet. Det är hög solfaktor som gäller på hals och nyckelbensregionen samt på skulderpartiet på den opererade sidan. Passade på att lämna ett pappers ex. av Ystads Allehanda.
Om ni själva är drabbade eller känner någon som är drabbad av cancer så är Lydiagården ett utmärkt ställe där man kan hitta och hämta krafter för att gå vidare med sin sjukdom oavsett om cancern är "borta" eller är kronisk. 
Lisbet och jag var i Kristianstad ikväll på Fenix talade vi om samhällets resurser och hade en "bildterapi"  upplevelse - lärorikt.
Ja ,just det, Bilen är hämtad från verkstan, var inget fel på bilen det var en av nycklarna som tydligen saknade ett chip därför ströps bensintillförseln, märkligt men sant.


1 kommentar:

sa...

Blir sugen på bokstäverna själv :)

Men jag har så mycket annat att lägga upp ju :)

tecknigar, dikter, bilder, så jag tror inte jag har ro... ÄN.