söndag 8 maj 2011

Jag är så glömsk....

Letade som besatt efter min stegräknare igår, ville ju ha den nu när det var bestämt att jag skulle gå hem från jobbet, hittade den ingenstans. Fick en lyxigare variant när jag fyllde år, den går att ansluta till datorn , har 41 dgr minne och räknar snabba steg.
Inatt vid 4 vaknade jag och kom på en jacka jag inte kollat i och där låg den, så nu är ordningen återställd även om jag fick vänta och kolla tills jag kom hem
Har en funktion på mobilen som heter Tracker och där kan jag ta tiden och mäta distansen så det fick bli så idag.
6,2 km på 54 min är jag helt nöjd med. Är lite av en tävlingsmänniska men tävlar gärna mot mig själv så nästa gång jag går ska jag försöka pressa tiden.
Gick sträckan en hel del våren -09 och låg nog närmare 57-58 min då, så jag har tydligen inte tappat farten under detta året och det känns bra. Ska försöka komma igång med gående nu när jag börjar jobba igen.
Har bara fått positiva reaktioner på artikeln i Ystads allehanda och märker att folk läst artikeln och har blivit glada av den. Har konstaterat att jag fortfarande växer och blir starkare för varje dag. Så precis som cellgifter och strålning har effekter och biverkningar långt efter behandlingarna är slut, så har Lydiagården också det - positiva sådana.

1 kommentar:

Karin sa...

Härligt med ett bra utgångsläge för promenerandet ! Lycka till med rekordslående framöver.
Funderade på det du skrev om dåligt minne, tror du att det har med cellgifterna att göra, läste ngt om chemo-brain ngn stans. Är det ngt du kännt av ?

Solig morgon hälsning från västsidan !