onsdag 18 maj 2011

Irriterad, Ilsken, Inre kraft & Ingrid Marie

Irriterad - Var och bytte däck härom dagen, enligt Däckfirmans lagerstatus skulle det finnas 14 däck på lagret, när jag kom dit hittade dom bara 2. De 2 däcken sattes på bilen, redan där lite irriterad på att behöva köra en X.a gång till Höör. Fick sms igår att nya däck var inkomna så efter vårt lilla arbete hos svärmor tänkte jag köra till Höör idag för att få det ur världen. Ringde dit - nä vi har inte tid att ta emot dig idag. Alla liftar är upptagna, men HERREGUD det är ju ni som klöddat till det från början. IRRITERAD!!!!! Nog fan bör ni ta emot mig när jag kommer oavsett hur upptagna ni är eftersom ni gjorde bort er från början. Blir inga fler däckbyte där det är då säkert. Det låser upp minst 3 timmat av min tid för att köra dit. PISS!!!!
Ilsken - Ja just nu är ilsken, riktigt ilsken.
Inre kraft - När jag blev sjuk för 1 år märkte jag hur stor hjälp man har av sin inre kraft. Jag jobbade fram till sommaren 2008 nästan heltid i kommunen (75% natt) resterande 25% jagade jag timmar och hoppade in som vikarie inom LSS. Kände att det behövdes en förändring och började plocka äpple hösten 2008. Det går nog inte att beskriva hur vacker naturen i och runt äppelodlingen är. Hela Hanöbukten till höger, Stenshuvud till vänster. Stora rovfåglar i skyn och havet inpå knuten. Så går man där mitt ibland alla äppelträden.Wooow!!
 Äppelodlingen på Kiviks musteri är en väldigt läkande miljö.

Jag kände direkt att jag hade den inre styrkan att klara min cancerresa, hade inte några kurator-kontakter i början eftersom jag inte kände något behov av det. Letade medvetet efter positiva energier, gjorde mig av med energitjuvar. Det var inte förrän jag fick lymfödemet jag kände att jag behövde hjälp.Den hjälpen fick jag som de flesta nog redan vet på Lydiagården.  Jag känner att min inre styrka växer och växer för varje dag. Mina arbetskamrater både i kommunen och i Kivik har stöttat mig hela vägen och jag har känt mig så välkommen närhelst jag kommit till mina olika jobb.


Dagens äpple: Ingrid Marie




















Vi har hjälpt svärmor byta förtält idag, hennes gamla är trasigt i sömmarna så det var lite meck men nu är det på plats. Imorgon ska de sista grejerna köras ner och sättas på plats. Men innan vi gör det ska jag till Rehabhuset och träna.

2 kommentarer:

Karin sa...

Vilken underbar arbetsplats du har på äppleodlingen! Förstår att den ger dig inre kraft och energi. Känns bar att läsa om hur du jagat energitjuvarna och gött din inre kraft, det är det jag också försöker göra..

Jag kan nästan inte tänka mig hur vackert det måste vara bland all äppleblomst nu ! Njut !!

Tina sa...

Vilken härlig idyll du beskriver, låte lite läkande för själen med den omgivningen. Energitjuvarna försvann snabbt...när jag valt bort dem.
kram