lördag 14 maj 2011

Energi, Elak & Envis

Energi - hade mycket energi förr, ända till jag började med cellgifterna faktiskt. Nu återvänder den sakta, sakta men det är långt kvar. Saknar mitt gamla energiska jag, men kanske det kommer tillbaks annars får det gå ändå.
Elak - Tror jag inte att jag är, inte medvetet i alla fall.
Envis - JA det är jag. ger inte upp i första taget.

Bilen startade när jag gick ut och hytte med hammaren, nja jag drog i lite sladdar vid motorn också. Vi tyckte det var lika bra att få ner den till verkstan så nu står den hos killen vi köpte den av, han ska titta på den på måndag. Det ställer till lite med X:a körningar hit o dit, både jag och gubben jobbar ikväll/natt men vi jobbar ju i Tomelilla bägge två.
Har bytt ut väggfästena till gardinstängerna, köpte nya gardiner och tror nog det är bra med lite kraftigare fäste i vårt lilla  fuskbygge.  Fast byggfusk var nog inte uppfunnet 1930 när vårt hus byggdes, det var nog mer  "man tager vad man haver" och så blev det därefter. 2 fönster är klara, putsat rutorna och duschat blommorna.
Känner mig lite låg, har ont i armen och revbenet, tycker det stramar mer över bröstet också, Det är nog strålningen som gör att det blir stramt.
Hittade ett laminatgolv hos den lokala byggfirman som hade ungefär det mönstret vi vill ha i köket så jag köpte och betalade mina 16 kvm. Ska hämta det på måndag. Om jag inte häver köpet vilket jag tror jag gör, för när jag kom hem och kollade precis samma golv på nätet så var det 50 kr billigare per kvm och blir dessutom hemkört till oss utan X:a kostnad.
Nu är det mys med töserna och Kajsa innan jag kör och jobbar.
Aroma

Nu blommar äppelträden för fullt , ta gärna en tur neråt Kivikshållet och beundra det vackra. kommer att lägga till en äppelsort i titeln så nu tar vi kortversionen A-E

Belle de boskoop



cox orange                                                                      

Elise

Discovery


Inga kommentarer: