tisdag 17 maj 2011

Hem, Hund, Hår & Holsteiner cox

Hem - Född och uppvuxen på en liten bondgård i Spjutstorp, Flyttade till Tomelilla när jag var 17. Skaffade egen lägenhet och levde singelliv tills jag var 30. Bodde och arbetade 2½ år i Oslo där äldsta dottern är född. 1993 flyttade jag med min familj tillbaka till Spjutstorp. Fick till och med tillbaka samma telefonnummer vi  hade när jag var barn. Man kan väl säga att cirkeln är sluten.
Hund - vår nuvarande hund är en liten pappillonflicka Kajsa , 4½ år och en riktig liten prinsessa









min 1:a egna hund var en Dansk/svensk gårdshund Jocke som flyttade till mig när min morbror dog. han var en herre med egen vilja minst sagt.






När vi bodde i Norge hade vi delad vårdnad om Tanja. När flickorna var små kom först Lisa, Chessy flyttade in kort därefter. Sen fyllde vi på med Bettan och 2000 kom Bianca.
Lisa blev sist kvar och fick somna in i januari 2011
Alla var golden retriver





korten på hundarna ovan är inte av våra hundar.

Hår - Mitt hår växer så det knakar uppe på toppen, sidorna och baksidan är normalare i tillväxten. Kvaliten på håret är väl inget att skryta med, men bättre än inget.

Dagens äpple: Holsteiner cox




















Ringde bröstmottagningen idag och tog reda på vilken läkare jag ska till efter mammografin, min 1-årskontroll ska göras på bröstmottagningen av den läkaren som opererade mig, det är tydligen väldigt olika hur uppföljningen är sen.  Jag ska ta upp ev. bröstoperation när jag ändå träffar honom. Är lite stressad över värken vid höger skuldra men orkar inte tänka på vad det kan vara men inte får vara..där kom  det där cancermolnet igen....blås bort det.

1 kommentar:

Tina sa...

Usch, det är jobbigt när man har ont och man går och grubblar vad det kan vara. Jag blev uppmadad av sjukvården att om jag känner obehag eller om det gör "konstigt" ont ngn stans i kroppen skall det undersökas. Det är ju ändå (för min del) 20 % chans att få tillbaks det på en 10 års period, så jag tycker du skall kolla ditt "onda".
Lev väl och sol på dig
Tina