måndag 30 maj 2011

Vaniljsås, Vänlig, Vanlig & Veseäpple

Vaniljsås - Är nog det godaste man kan ha på äppelkaka och som fyllning i tårtor. 
Vänlig - Har uppfostrat mina barn sen dom var små till att vara vänliga, alltid hälsa ordentligt när vi kommer bort eller får gäster. Tycker det hör till vanligt folkvett att man gör så. men så är jag ju 50+, och född i en annan tidsålder.
Vanlig - Jag drabbades av den vanligaste bröstcancern, den som är Er & Pr-positiv (hormonberoende för tillväxten) och HER2- negativ. I min mammas släkt är cancer en ofta förekommande sjukdom, dock har det varit cancer på olika organ i kroppen på oss som drabbats och därför ska det enligt de lärde inte ha något sammanband. Men jag tror att vi har en väldigt aktiv igångsättnings-gen, (om det nu finns någon sådan) var sen cancern startar är lite av ett lotteri
Dagens äpple: Veseäpple
.

2 kommentarer:

Karin sa...

Vad skönt att det finns en ny generation vänliga människor i Skåne iallafall ! Har försökt samma sak med min son, att lära honom att man ska vara snäl,l och jag tror att det bitit sig fast där med.

Tänk vad många äpplen det finns ...

Kram
Karin

Lisbet Lindell sa...

Glömde svara på ditt sms och nu är klockan så mycket så jag vill inte messa.. vi hörs på fredag och bestämmer var och när vi ses :)

Kramar!!