måndag 23 maj 2011

Norge, Nycklar, "Nysslig" & Nummersort

Norge - Är gift med en norrbagge Tor Erik, han är uppvuxen 1½ mil norr om Lillehammar. jag har bott och arbetat i Norge -91till 93. Vår dotter Therese´ är född på Ullevåls sykehus i Oslo. Tor Erik har ganska stor släkt i Norge som vi tyvärr hälsar på alltför sällan.
Nycklar - Glömmer alltid var jag lägger dem, skulle behöva nåt visselsystem.
"Nysslig" - Har förstått idag att det nog är en Österlenskt uttryck för att man är fumlig. Och jag är fruktansvärt nysslig i perioder.
Dagens äpple : Nummersort - Balsgård 
det enda äpplet jag hittade var Newtons äpple, men jag vet att det på Balsgård forskas fram ny sorter. Innan dom är klara och får namn går dem under namnet nummersort XXX.










Ikväll har vi haft avslutning på kursen "leva med cancer" , föreläsning med onkolog och frågestund. Pratade också om naturläkemedel. Käkade en smarrig smörgåstårta, lite trist att skiljas nu när vi lärt känna varandra. Men förhoppningsvis kommer vi att kunna ha kontakt med varann ändå.

1 kommentar:

Juliana sa...

Det hoppas jag också att vi kanske kan ses och fika. Kram!