onsdag 25 maj 2011

Piller, Progesteron, Peruk, Pengar, & Peasgood Nonsuch

Piller - Jag ska de närmaste 5 år gå på antihormonpiller som hämmar tillväxten av eventuella cancerceller, Har snart avverkat det första halvåret med Tamoxifen, ska om 1½ år byta till Femar (aromatashämmare) och ta det  till minst 2015.  Femar (letrozol) är en så kallad aromatashämmare som används för att minska risken för återfall i bröstcancer. Nya resultat från en internationell oberoende bröstcancerstudie visar att patienter som behandlats med Femar behöll en bättre kognitiv förmåga, som t ex minne, jämfört med de patienter som fick behandling med tamoxifen
Progesteron Progesteron är ett hormon som ser till att livmodern behåller graviditeten, namnet kommer av pro som betyder för och gestation som betyder graviditet – ett hormon som är för graviditeten. Min tumör var progesteron+, eftersom jag inte ska ha fler "glyttar" ,så är det bara bra att progesteronet  försvinner.
Peruk - Min peruk hade jag bara på 1 dag. Den dagen jag hämtade ut den och på vägen hem. Gav den nog ingen chans egentligen, men jag är en person som trivs så mycket bättre i mössa alt. snusnäsduk så därför blev det så. gick helt kal också ganska mycket.








Pengar - Har man väl alltid för lite av, eller?? Men vad är viktigast pengar eller hälsa?
Dagens äpple: Peasgood Nonsuch

1 kommentar:

Tina sa...

Härligt att höra om din åsikt om peruk....ler åt att det är mitt egna resonemang *leeer* hade aldrig på mig peruken, klippte inte ens till den, trivdes aldrig i den. Det kändes som om jag hade något katten kräkts upp på huvudet. Jag fick määääääängder av designade mössor och hattar. Antingen det eller gå kal, det berörde mig inte...
Så skönt att höra!!!!
Kram Tina