fredag 1 april 2011

Älska livet, bekämpa cancern - min insamling.

Jag har startat en insamling till cancerfonden, mitt mål är att det ska finnas 5000 kr på kontot när jag blir friskförklarad och är färdig med hormonbehandlingen om 5 år, ni får gärna hjälpa mig på vägen. Se längre ner på sidan. 
 Lisbet och jag har ett lite projekt på gång och igår träffade vi en 3:dje person som behövs för att ro det iland. Som vanligt när vi träffas är det inte tyst många sekunder känns som vi känt varandra jättelänge. Vad vårt projekt går ut på får ni veta om en vecka eller två .:) men det handlar om  Lydiagarden. 

På måndag ska vi börja på kursen "lära sig leva med cancer" det är 8 träffar som ordnas av FENIX.  Inom Fenix kan man få hjälp med bearbetning av tankar och känslor i samband med sjukdom och efter avslutad behandling. Man kan få stöd i återgång till arbete och till en fungerande vardag. Det finns möjlighet att träffa andra som befinner sig i en liknande situation för utbyte av erfarenheter.    
Har träffat min chef idag vi har planerat in ett möte med min handläggare på försäkringskassan nästa fredag inför min återgång till jobb.
Nu är det snart 1 år sen jag var på mammografi i Ystad och trodde allt var frid och fröjd........ för den där knutan jag hade känt skulle nog "bara" vara en cysta..... men livet kan snabbt vända på en 5-öring.
Ska försöka sammanställa mitt cancerår i korthet indelat månadsvis under helgen.


The normal boobs ( . )( . ), the silicone boobs ( + )( + ), the perfect boobs (o)(o). Some boobs are cold (^)(^), and some boobs belong to grandmothers \./\./ And let’s not forget the very large boobs (o Y o), and very small boobs (.)(.), and lastly the asymmetrical boobs (•)(.). We love them all!. Post this message on your wall and say ┌П┐(◉_◉)┌П┐ to breast cancer. Save the Boobies.


Jag har så jäkla dåligt minne, vad det beror på får andra spekulera i, men jag kan tappa tråden mitt i ett samtal och det är frustrerande. Virrig var jag innan och värre blev det.
Tidigare idag hade jag ett uppslag på vad mitt inlägg idag skulle handla om, men nu hittar jag det inte i min förvirrade hjärna.
Har gjort min och makens deklaration idag, denna gången kom jag inte upp i summan för att dra från för arbetsresor, tror aldrig det hänt innan. Vi väntar båda på återbäring och den sitter gott för man märker av inkomstförlusten vid sjukskrivningen. Hade 25-30 000 mindre i inkomst för 2010 än 2009.  

2 kommentarer:

Carin sa...

‎(/)(+) Breast cancer boobs :-/

Ida sa...

or (/)(/) for some :(

Hej på dig!! Ja, alltid kan en blogg hjälpa någon. Men det känns så tramsigt och upprepande trist att bara vara negativ. Känns som om jag ibland helt tappat bort den roliga och glada Ida som jag vill och brukar vara. Jag blir hejdlöst trött på mig själv och den jag är just nu. Blä. Tror att jag börjar få en liten dipp, kanske för att eländet snart är över och det är väl rätt normalt att man blir lite mera nedstämd då vad jag förstår...

KRAM!