måndag 25 april 2011

Dags att börja arbeta igen, - är ledig fram till helgen.

Man kan inte få NEJ förrän man sökt.  Har tidigare ansökt om fortsatt sjukpeng enligt fortsättningsnivån (75%) men enligt  socialstyrelsens riktlinjer om vad som är allvarlig sjukdom så anser jag att jag bör ha rätt till ersättning enligt normalnivån (80%) , så nu skickar jag in en ny ansökan så får vi se vad som händer. Det är ju ingen jävla förkylning man haft och ingen fis på tvären heller.
kommer även att ansöka om särskilt högriskskydd för att slippa karensdagar vid ev, sjukdom Du kan läsa om det här.
Påsken har vi tillbringat hemmavid nästan alla dagarna, har träffat Lotta och Sven under helgen.
Jag har blivit tillsagd att vara försiktig med solande efter strålningen, men det är nästan stört omöjligt men dagar som dessa. Hur länge ska jag vara försiktig???, hur många år???
Ska skicka brev till tillverkaren av Tamoxifen och be dem lägga en "solfjäder" alt.  en fläkt som man kan lufta sig med i kartongen, borde vara en självklarhet med dom biverkningarna.
Kajsa ska få stygnen borttagna imorgon, hon har repat sig riktigt bra.
Har hela tiden sagt att jag inte vill göra någon rekonstruktion men nu har jag sett lite bilder på lyckade operationer så blir jag lite sugen att undersöka om det är möjligt för mig. dröjer nog ett tag tror att det ska gå viss tid efter strålning.
Nu börjar mitt arbetsliv igen efter nästan 11 månader hemma, har dock planerat att ta min natt denna veckan till helgen, ska träffa chefen så vi kan lägga upp riktlinjerna.
Har slarvat med strumpan nu i 2 dgr., märker det direkt så imorgon åker den på igen. ska be Kerstin skicka efter 1 fingerhandske till den är väldigt effektiv.

Inga kommentarer: