onsdag 30 mars 2011

Hel handske beställd :(

Har varit och tränat på Rehabhuset i morse, nu är det beställt en svart handske som bara lämnar fingertopparna fria, surt men nödvändigt.
Åkte förbi Tomelilla DV där jag jobbat i perioder, oftast som vikarie. Trevligt att träffa brukarna, nu är det inte aktuellt med mer jobb där eftersom det innebär en del lyft och jag tror inte det funkar. Sen trivs jag ju ypperligt när jag får jobba utomhus bland ogräs och äppelträd.
En av personalen på DV är dipl. beröringspedagog och enligt min läkare är det helt okej med TAKTIL massage. http://www.massagebehandlingar.se/artiklar/taktil-massage.html , så nu ska vi hitta någon passande dag när jag kan få behandling.
Det snurrar på mitt natt-jobb också, en av de gamla "rävarna" har enligt rykte fått nytt jobb som ska provas en period. -Önskar henne  Lycka Till!! och hoppas hon ska trivas på det nya stället.
Efter lunch styrde jag den gamla bilen till bilbesiktningen i Simrishamn, blev en del 2:or på bromsarna. Nu får vår bilskruvare räkna på om det är lönt att reparera.
Grästräningen kom igång igår, själv tillbringade jag en del av träningstiden i grushögen på IP, lekande med Felix 3 år. Har ett inofficiellt uppdrag som lekmormor till de barn som följer med sina mammor på träning och match.
Bilden är från Loppisen i juni 2010, 14 dagar efter min operation.





Bara en stilla undran var tog hårfärgen vägen???

1 kommentar:

Lisbet Lindell sa...

Det undrar jag med... men det finns att köpa färg på ICA :)

Ses senare idag!

Kram Lisbet