onsdag 13 april 2011

Jag mår bra !!!!

Jag mår bra, det gör jag faktiskt. Känner att jag kan samsas med lymfödemet bättre nu, för 4 veckor sen innan jag var på Lydiagården kunde jag inte kolla på armen utan att må dåligt och ännu mindre prata om det. Det kommer alltid att påminna mig om cancern men det gör ju i och för sig avsaknaden av högerbröstet också. Men läget är som det är. Jag  har genomgått och genomgår fortfarande en jävligt tuff behandling för min bröstcancer och vad är en svullen arm i jämförelse. JAG LEVER OCH ÄLSKAR LIVET !! 
Föreläsningen i måndags handlade om cancer diagnos och behandling, vi får skriftlig information vid varje tillfälle och man lär sig nåt nytt varje gång.
Hämtade min fingerhandske igår i samband med träningen på rehab, en svart en, nästa gång jag ska ha arm så blir det en svart. Använde den till sent igår och såg effekt direkt speciellt vid tummen. Ja, jag vet att jag ska ha strumpan på varje dag och igår var jag extremt duktig så därför har den inte varit på idag. för det är så att när jag målar vilket jag gjort idag så hamnar väldigt mycket färg på mej med. Köket är i stort sett färdigmålat, nu ska vi flytta på 2 väggskåp till en annan vägg sen ska det gamla golvet ut och ny plastmatta läggas in.
Om jag har nåt projekt där jag inte kan ha på strumpan så får det bli varannan dags arbete.
Kajsa blev opererad i magen igår, det ärtstora bråcket hon hade när hon kom till oss blev stort som en hasselnöt och spänt i helgen, det blev lite halvakut och efter samtal med hundskyddet  så anlitade vi en veterinär dom rekommenderade. Hon fick resterande tandsanering också gjord, så nu ska hon vara färdigbehandlad. Hundskyddet tar kostnaden för operationen eftersom hon hade bråcket när vi fick henne. Hon gillar inte tamponaden som sitter över stygnen på magen, torsdag fm åker den av. Onsdagen har hon nästan sovit sig igenom men jag förstår henne inte så skoj att vara nyopererad.
Om 13 dagar ska jag börja jobba 25% och göra så i 4 veckor, tror det blir 1 natt/v i snitt. Det känns onekligen lite konstigt, ska börja med helgnätter så jag får igång mitt helg-ob, behöver pengarna så väl.
Vi har en ny Vård o Omsorgschef sen en tid tillbaka, ingen som vi som tillhör fotfolket träffat. Hon har föreslagit en omorganisation vilken i ordningen har jag tappat räkningen på, verkar som det är nåt som nya chefer gör - om det behövs eller ej. I morgon är det en 3 timmars föreläsning om bemötande - ja, vi får se vad det ger.
På eftermiddagen ska jag köra till Kivik och fika, snart åker mina rosa arbetsbyxor på igen.Längtar..... :)
Om det blir finväder i helgen så ska jag fixa i trädgården.

2 kommentarer:

Lisbet Lindell sa...

Det är underbart att du mår så bra och hanterar ödemet så fint, det syns på hela dig för du lyser varje gång vi ses, du gör mig glad!
Kram Lisbet

Felicitas sa...

Skickar en stor kram - härlig läsning!! <3