måndag 11 april 2011

Vår i luften och Kajsa ska opereras

Ringde och körde till veterinären i morse, Kajsas bråck behöver opereras, det blir kl 3 imorgon ute i Skivarp. Hundskyddet tar kostnaden för det eftersom hon hade bråcket när hon kom till oss, Tandsaneringen på torsdag i Malmö får vi skjuta fram. Enligt rykte ska stället vi hämtade Kajsa på stängas eftersom det inte sköttes ordentligt, tänk var vår lilla bebis varit med om. Vår veterinär gillade inte att det inte gjorts något vid Kajsas tänder direkt efter veterinärbesiktingen i oktober 2010. Vi hämtade henne d.11:e februari och gjorde den 1:a delen av saneringen d. 23:e.februari. hon har ökat 2 hg i vikt och väger nu 3,3 kg.
.Målningen får vänta nån dag till så min arm återgår till dess normala tillstånd. Hoppas att min fingerhandske kommer snart så jag kan börja ta i.
Ikväll är det kurs i Kristianstad - att diagnostisera och behandla cancer.
Trine och jag släpade fram hammocken igår, kan vara gott att ha nånstans att vila sen när det blir trädgårdsarbete, få se om jag provar på att räfsa gräsmattan annars blir det klippning direkt.

Inga kommentarer: