söndag 24 april 2011

Vilket härligt väder!!

Vi har riktig försommarvärme på Österlen, tjejerna har redan legat och pressat på solbrännan flera dagar.
Själv har jag efter en vanlig dag med linne upptäckt hur solen påverkat där som jag är strålad och då var jag inte ute nån lång stund. :(  De dagarna jag varit ute i trädgården har jag därför använt en t-shirt som täcker området, Har ju fått reda på att man ska vara försiktig med solen efter strålning,  MEN HUR FÖRSIKTIG BEHÖVER MAN VARA??? Jag älskar att gå i linne både i jobb och hemma. Får väl ta en tur till Boan för att köpa några luftiga t-shirtar.
Idag ska jag och kusin Lotta köra på en mini-konstrunda till Johan Thunell, keramiker i Tunby. Ev. blir det en glass också.
Maken ska jobba 11 - 23, så vi andra får fördriva tiden med annat. Blir jag sysslolös finns det alltid tvätt, eller om ännu tyngre grejer behövs så ska den gamla hundgården rivas. PUH!!

2 kommentarer:

Lisbet Lindell sa...

Visst är det underbart väder, idag tar vi oss en tur till Musteriet, ska inhandla granatäppledricka:)

Ses i morgon,
Kram på dig min vän!

Carin sa...

Det låter bra. tror faktiskt att man kan hitta någon enstaka äppelblomma om man tittar noga. kram, ses imorgon