torsdag 21 april 2011

Ställer in resan till Blåkulla, har fått nog av häxbrygder och rävgift det senaste året om man säger så.

Tror inte jag reser till Blåkulla i år, dumt att överdosera. Känner att jag kan göra bättre nytta hemmavid i påsk :)
Inga planer är gjorda för påsken, kusin Lotta m. make Sven kommer till sitt sommarhus så det blir nog nån sittning med dem. Annars laddar jag för att jag ska börja jobba nästa vecka, märklig känsla men tror jag kommer snabbt in i det igen.
Med gräsklippningen inräknad så kom jag upp i drygt 10000 steg igår, annars har det legat på 5-6000 den senaste veckan men nu när det fina vädret har kommit finns det inga ursäkter längre.
Grannen var och hämtade rishögen och buskarna imorse , det som jag sågade ner i helgen det får bli vårt bidrag till byns majbrasa.
När det är påsk betyder det att svärmor sätter ut sin husvagn på campingen i Nybrostrand. Hon bor sen därute hela sommaren och flyttar in till Ystad igen i september. Normalt sett brukar jag lägga ner x-antal timmar med att hjälpa henne komma i ordning under den 1:a veckan. Nu vet jag att jag måste dra ner en del på det, kan inte dra runt på dom tunga grejerna längre. Men hoppas att jag kan bidra med något.

Inga kommentarer: