tisdag 19 april 2011

Kommer?, kommer inte?, kommer?, kommer inte?

Det rasslade till i min insamling när min födelsedagspresent från min arbetsgivare trillade in, Tomelilla Kommun uppvaktar sin anställda när dom fyller 50 år med en gåva värd 800 kr. Jag är inte mycket för prydnadssaker och materiella ting. Så därför var min önskan en gåva till Cancerfonden. Tack för Gåvan !!
Funderar på om det finns något samband med mina värmeslag och fysisk aktiviet??  de dagar jag varit rejält igång på dagtid har jag vaknat färre gånger på natten av värmeslag. Tror faktiskt att det är så om jag tänker efter. Ska föra lite statistik och se om det är så och samma sak gällande maten, ska kolla om nån speciell mat triggar igång värmen.
Blir frustrerad när jag ska / behöver bära saker men inte kan för jag får ont i armen, just där och då har tanken på cancern övertaget men jag kämpar och slåss för att det inte ska vara så.
Innan 3 maj 2010 trodde jag aldrig jag skulle bli cancersjuk, Nu vet jag inte om jag vågar hoppas att jag är frisk. Jag var ju sjuk utan att veta om det. Kan det bli så igen??  Kommer det ett återfall??  När kommer återfallet??  Det känns som att gå på slak lina med glödande kol under. I vilket fall så vet jag att min medicin i så fall har en hämmande effekt på cancercellernas tillväxt. FY FAN, det är jobbiga tankar som slår en mitt i nyllet och dom kommer utan förvarning. Då är det skönt att ha Lisbet att bolla tankarna med, vi sitter ju i samma båt. :)
Har kollat på nätet efter skillnader och effektivitet på medicinen jag tar nu (tamoxifen) och den jag ska byta till om 1½ år (femar). Hittade en studie som man han läsa om här och här.
Idag har svärmor och jag varit i Malmö, på MAS på läkarus och på IKEA. Blev lite av varje precis som det brukar.
Imorgon är det rehabträning på förmiddagen och fika med Caroline på eftermiddagen.
Nu är jag äntligen längst ner i tvätthögen -PUH. Det trista är att den fylls så fort.
Bensinen  är inköpt så gräsmattan kan klippas, ska försöka  men vet inte om jag kan hålla handtaget (död mans grepp) i 1½ timme som det tar men jag ska prova imorgon annars så blir det i påsk.

2 kommentarer:

Lisbet Lindell sa...

Nä det är jobbiga tankar som surrar och jag är lika glad att ha dig och prata med, man säger "bröstsyster" och det känns verkligen som jag fått en syster och vet precis hur jag känner fast vi inte känt varandra så länge, visst är det fantastiskt...
Kramar till dig!

Anonym sa...

Tack för länkarna!! I dag är det precis ett år sedan jag lades in för op av min BC.....Sedan har all behandling följts och nu äter jag sedan drygt ett halvår Femar!! = Lyckopiller kanske rent av! Kram/Ninni