tisdag 31 januari 2012

Ska jobba om nån timme - var är min pyjamas???

Idag har jag varit på Kiviks Musteri och snackat lite med Caroline, om 1½ månad börjar säsongen så smått igen. Tiden går ruggigt fort. Men först är det Äppleodlarseminarium nu på fredag, om då ska jag dit. Detta är del 2, del 1 var samma dag jag blev opererad så av naturliga skäl missade jag den.
Om några timmar ska jag köra och jobba, 1:a natten sen operationen 31 oktober. Nu hoppas jag att det dröjer riktigt, riktigt länge till nästa sjukskrivning. Innan jag fick bröstcancer var jag sällan eller aldrig sjuk. Mina sjukperioder var efter planerade operationer. Har tänkt jobba full tid på min natt-tjänst 75% tills vidare. Senare i vår blir det 2 dagar/vecka i Kivik.
Visste inte hur det fungerade med sjukskrivningsregler och annat som följer med sjukskrivning. Men lärde mig eftervart och vill gärna vara "steget före". Men så är det nog med det mesta  när det gäller mig - jag vill ha koll.
 
Hittade en bild på min mamma & pappa. Tror bilden är tagen 1951 el. 1952.
Min mamma har samma bild i sin börs. Min pappa blev drygt 80 år och gick bort 16 februari 2002. Saknar honom varje dag.
Min mamma blir 83 i maj. <3 <3 <3

Inga kommentarer: