lördag 28 januari 2012

Lördag --> sovmorgon till 10

På min runda med Tessa kommer jag riktigt ut på landet. Inga träd och buskar som tar av på blåsten. Fredag och lördag har temperaturen legat runt -1 men det har ändå känts kallare än den dagen det var -8 och solsken.
Imorgon är det hemgång för Tessa, tror nog husse och matte vill ha hem sin lilla bebis snabbt. Idag tog jag sovmorgon till 10, men jag var uppe om en stund vid ½ 7 och tog min medicin när Tessi skulle köra till jobbet på äldreboendet i Sk-Tranås.
En av mina "Lydiasystrar" som bor i Ronneby ringde mig idag, hon planerar att komma till öppet hus nästa helg. Ser fram emot att träffa henne igen.                                          
Vi har haft årsmöte i idrottsföreningen och fått in lite nytt yngre folk i styrelsen.
Är lite rastlös om dagarna, det är bra för då är jag på väg till mitt normala jag. Psykiskt är jag väl redo att börja jobba igen, och fysiskt också på mitt nattjobb. Där ska jag ju helst göra så lite som möjligt, men det hade inte fungerat med ett fysiskt arbete med lyft och så nu pga risk för att kärlet går sönder igen. Använder "bröstbandet" när jag har ont och det lindrar bra.
Trine och jag ska ut och övningsköra en stund i morgon.

Inga kommentarer: