onsdag 25 januari 2012

Lydiagårdens gåvokonto PG 36 89 66-8.

Jobbar du på eller äger ett företag som det går bra för?? Tror du dom/ni skulle kunna sponsra lite av cancerrehabiliterings verksamheten på Lydiagården?? Alla bidrag välkomnas med öppna armar.
 Gåvor och bidrag kan sättas in på Lydiagårdens gåvokonto PG 368966-8
På Världscancerdagen den 4 februari har Lydiagården Öppet Hus 13-16, då man visar och pratar om  verksamheten
Jacob Hellman  och Karolina Svensson bjuder på musikunderhållning. 
föranmälan på 0413-692 50.




Region Skåne tog som vi tyvärr hade på känn inte sitt ansvar för cancerrehabiliteringen för sina skånska cancerdrabbade skattebetalare, av den anledningen var jag med i dagens Ystads allehanda under "Hallå där". 


Lydiagården kommer att fortsätta sin verksamhet oavsett Region Skånes beslut, men behöver få in pengar!!!
Lydiagården är en ICKE-vinstdrivande stiftelse, så det finns inga pengar i madrasserna att plocka fram.
Så nästa gång vi träffas får du kanske en folder och ett inbetalningskort från Lydiagården av mig - Använd det!!! . Alla bidrag tages TACKSAMT emot.




Vi kan nog låta Tessa och Kajsa bo under samma tak till fam. Nilsson kommer tillbaka från Syd-Afrika. 
Vi (Tessa & jag)  tar en kort-kort morgon tur som vid lunch-tid åtföljs av ½-milen. sen blir det en kortare runda på kvällen också. Där emellan blir det lite pinkande i trädgården.
Jag har bytt batterier i min stegräknare blir mer motiverad när man vet att man ska gå långtur. Nu har jag gått minst ½ mil 4 dagar i rad. Jag har tänkt fortsätta gå även sen Tessa åkt hem. Det ska väl bli någon morgonpromenad efter jobbet också.
Sjukgymnasten från CSK ringde, jag ska upp i morgon och prova ut en ny protes och BH-ar. Det fanns ett återbud som jag fyllde, och det är lika så bra att få det gjort. 
Ikväll börjar tjejerna sin vinterträning, den STORA skillnaden från förra vintern är att man i år tränar på konstgräs och inte den räliga grusplanen i Tryde som var antingen stelfrusen och isig eller vattensjuk. I år kommer det finnas en hel stab runt töserna. Där jag är lag-mormor, och passar på spelarnas barn under träningar och matcher.





1 kommentar:

Jane sa...

Det låter som att det är bra träning för både dig, Tessa och Kajsa - mentalt som fysiskt!

Hejja moster!!!

<3