måndag 16 januari 2012

Nu känns det att jag är på gång - uppåt, Äntligen!!!

Det känns tomt när en unge inte är i boet. Men hoppas hon har riktigt bra dagar där i Kläppen.
Städade och röjde undan en del igår men höll mig inomhus.
Idag har jag bakat 3 sockerkakor till Trine som hon ska ha med till skolan. Blev en amerikansk äppelkaka till oss av bara farten.
Det händer inte så ofta att jag bakar men när jag väl gör det så är det rätt roligt.
Får dåliga vibbar av bakning!!!
En gång när Therese var 4 och Trine 3 så bakade jag rulltårta och var i köket, samtidigt lekte töserna "cirkus" i vardagsrummet. Tessi skulle ha Trine stående på axlarna, hon trillade naturligvis  och Trine bröt både armbågsbenet och strålbenet. Det blev ambulansfärd till sjukhuset för gipsning, Tessi var kvar hemma med pappa och i total chock - stackars liten hon forstod ju inte. Tror inte det var förrän hon träffade Trine igen som hon blev lättad. Efter det bakade jag inte rulltårta på säkert 10 år.
 Mina töser har en MYCKET nära band och Trine saknar sin syster mycket den här veckan Tessi är borta.
I morgon ska jag till CSK, vi får se vad dom säger - har kvar nån blödning i BC-sidan eftersom jag har "blåmärken" som fylls på hela tiden även om det är mindre nu. På den reduserade sidan har jag fortfarande 3 hål som spolas dagligen och detta blir nog en långdragen läkning.
Innan läkarbesöket ska jag träffa Ing - Marie en glad BC-kvinna som jag "gjorde" radio inför Rosa Bandet  tillsammans med. Ska kolla om mina klänningar finns kvar på Lindex :))

Igår fick jag papperna från Skånetrafiken och har nu uppfyllt högkostnadsgränsen på 1980 kr,  och får tillbaka varje utlagd krona för resor till sjukvården fram till 13 september 2012.


Ska även lämna ut lappar om öppet hus på Lydiagården under Världscancerdagen 4 februari. Inbjudan tittar ni här. Medverkande är bl.a Karolina Svensson och Jacob Hellman.



Inga kommentarer: