måndag 2 januari 2012

sjuk och efterlevande försäkring via facket.

Nu har jag haft sovmorgon i en hel vecka, sen sitter jag uppe halva natten.Det blev så också idag men i morgon är det MIA-möte 08:00 och på onsdag ska jag vara på CSK 09:30. Förhoppningsvis vänder jag rätt på dygnet igen så jag kan ta tillvara dygnets ljusa timmar lite bättre.

Vi ska vara "barnvakt" till min systers lilla bebis, rottweilern Tessa under 10 dagar i slutet av januari, tror nog att Kajsa kommer att "platsa" henne. För Kajsa är en "rottis" i litet format.
Det blir nog Tor-Erik som står för det mesta av passningen, han har så fin hand med djur och är hemma mycket.






När jag blev sjuk våren 2010, kollade jag upp mina försäkringar. En av dem som jag har via min fackförening läs här , och heter sjuk och efterlevandeförsäkring läs här.Det är en försäkring väldigt många fackföreningar erbjuder.  Den faller ut vid vissa dödsfall, diagnoser, och efter långvarg sjukskrivning.
Jag fick ut en summa för vissa diagnoser på sommaren 2010 och lite grann i somras när jag varit sjukskriven 1 år.
Idag ringde jag och kollade om min nuvarande sjukskrivning räknas som ny eller jag kan hänvisa till min BC-sjukskrivning. Det räknas in i min tidigare sjukskrivning och mitt "skadeärende" öppnas igen. Detta innebär att jag kommer att få 1500 kr/månaden så länge jag är helt sjukskriven dock högst i 13 månader. Så nu är det lite papper som ska skickas in igen.

Inga kommentarer: