söndag 1 januari 2012

Så blev mitt 2011

Januari:
Började 2011 precis som jag avslutade 2010. Med tidiga resor till strålningen i Lund. Sista gången 21 januari - fick rosfeber den 23:e  och 10 dagars penicillinkur. Tog farväl av Lisa.

Februari:
Min arm blev svullen och jag "trillade" ner i ett djupt hål med många frågor och få svar.
Hämtade hem Kajsa från polisens hundstall.
Träffade Lisbet för 1:a gången.





Mars:
Konstaterat Lymfödem i höger arm.
Träffade Cancertjejer i Torekov.
Hade underbara dagar på cancerrehabilitering på Lydiagården.
Blev "bonusfarmor" till Mathea.
Fyllde 50 år och firade dagen med familjen i Stockholm.



April:
Fick mina specialsydda kompressionsstrumpor.
Gick kursen "lära sig leva med cancer".
Började jobba 25% efter 11 månaders sjukskrivning


Maj: 
Hamnade på 1:a sidan i Ystads Allehanda i ett reportage 
om cancerrehabilitering och Lydiagården.
Var frustrerad över min glömska. 
Ökade till att jobba 50 %.

Juni: Therese tog studenten.
Var på mammografi och lungröntgen - UA.
Försökte förstå meningen med cancer när Anna 25 år
förlorade kampen midsommarafton. Kan fortfarande inte förstå, varför hon och inte jag??

Juli: 
Var i Norge på Mathea´s dop.
Började jobba heltid igen den 18 juli
Träff med cancertjejer i Höör
Utöya 110722

Augusti: 
Började kriget mot Region Skåne och för Lydiagården.

Jobba, jobba, jobba - bromsade själv.

September:
Fortsatte med skrivelser till politikerna i Regionen.
Startade namninsamling för att behålla cancerrehabiliteringen i Skåne.
Var på ultraljud efter att jag känt "något" - UA
Jobbade, jobbade och jobbade men kunde inte bromsa själv - tur man har arbetskamrater som gör det till mig.

Oktober: 
Var med i direktsändning i Radio Kristianstad inför Rosa Bandet-galan.
Var med i Cancerfondens nationella utskick inför Rosa Bandet.
Visade löstutten på Mikaelimarknaden i Tomelilla.
Jobbade som en galning denna månaden också.
Ännu mer brev till politiker och RCC
Operation ärrkorrektion på bröstcancer-sidan och reduktion av bröstet på vänster sida.

November:
Äntligen opererad
Penicillin från 11 november som blev mer penicillin som blev mer .....
Öppen infektion som varar
CSK-besök 3gånger / vecka
Sjukskriven.

December:
Lämnade över 7500 namnunderskrifter och lista med 2000 facebookmedlemmar till politikerna
Var med i nyhetssändningarna i Sydnytt och TV4
Fortsatte med täta besök på CSK
Köpte månadskort Tomelilla - Kristianstad
Glädje över en grön jul
Slutar med penicillin 13 december
Har en tutte som har "varat" hela december
Sjukskriven

Har under året blivit "vän" med min strumpa eftersom jag märker att den hjälper.
Har träffat många nya underbara människor som jag troligen inte hade gjort utan cancern.

Inga kommentarer: