torsdag 19 januari 2012

Jag älskar fika....

Varit och klippt mig idag, min frisör upptäckte att jag hade mycket nytt hår i väldigt varierande längd. Ett tag tidigt i höstas kändes det som jag höll på att tappa håret igen, efter den vansinniga tillväxten efter cellgifterna. Håret kändes tunnt och det var ingen "fjutt" i det. Var nyklippt precis innan operationen och nu har det snart gått 3 månader sen senaste klippningen, om man säger .... infektionen hade ingen positiv inverkan på hårkvalite´n så det mesta åkte av idag.
Efter ärende i Ystad körde jag till Onslunda och fikade med en vän. Vi pratade och lång stund om ganska tunga saker innan det var dags att bege sig hemåt för att invänta vår lilla "bebis" som vi ska passa i 10 dagar.
Det är som jag nämnt innan min systers lilla rotweilertik Tessa, i passningen ingår en splitterny Volvo så vi kan ut och köra med henne vid behov. Överlåter nog den till Tor Erik eftersom det är en automatare, så jag kör Audi´n. Kajsa är lagom vettskrämd och sitter uppkrupen i min famn, Tessa har däckat i köket.
Tessi kommer hem från skidresan i morgonbitti vid 6-tiden, blir till att stiga upp för att köra och hämta henne.
Fick en kommentar på bloggen igår, -Åh, vad skönt med vanliga dagar.
Har inte tänkt på det innan, men jag älskar vanliga dagar. Jag älskar att fika och träffa människor och sitta och prata i lugn och ro, det är livskvalite´för mig.

Inga kommentarer: