måndag 1 augusti 2011

Skriver brev till Kassan

 I kväll ska jag skriva ett brev till min handläggare på Försäkringskassan, dom överväger att inte tillstyrka min ansökan om sjukpenning enligt normalnivån 80%, just nu kan det ju kvitta det handlar om 25 dagar som jag haft lägre ersättning 75% innan jag blev friskskriven.  Men det är det här med vad som räknas som "allvarlig sjukdom" som stör mig. Godkänner jag ett nej, så håller jag med om att jag inte varit allvarligt sjuk. Det finns ju inte på kartan att jag gör något sådant. Kassan vill ha synpunkter från mig senast 8 augusti. En stor skillnad om jag får rätt är att antalet dagar är obegränsat, men om jag får negativt besked så är det 90 dagars karens innan jag får 365 nya 80%-dagar. Med tanke på den kommande operationen så bör den inte bli innan 18 oktober i såfall. Det här med sjukpenning är en djungel.

3 kommentarer:

Karin sa...

Heja Heja !!
Klart du ska överklaga, det är ju inte bara viktigt för dig utan för alla oss andra med bröstcancer också.

Hoppas formuleringarna flödar ikväll !

Kram

Lisbet Lindell sa...

Klart du inte ska godkänna, på dom bara, jag hejjar också på dig, det vet du.
Kram Lisbet

ps. nu är det nog dax för träff snart ds

Juliana sa...

Heja Carin!! Ge inte dig vännen!! Själv fick jag brev från dom igår.. Kramar, och lycka till!!