torsdag 11 augusti 2011

i väntans tider, men ändå "full rulle"

Jag går och väntar på besked eller någon reaktion på mitt brev till F-kassan, ska bli intressant. Sen ska det väl snart dimpa ner ett gäng kallelser till några årliga undersökningar som jag ska göra på CSK.
Samtidigt jobbar jag X:a 2-4 dagar i veckan på musteriet, och mår bra av det.Visst finns det saker som inte fungerar optimalt eftersom jag behöver hålla mig torr om högerarmen, men problem är till för att lösas. Man kan ha silver tejp till mycket.
 Har tagit semester från mitt LSS-jobb, 2 nätter varannan vecka.  Så jag jobbar bara 10 nätter / månaden just nu.
Flyr nog in i jobben en del för när jag är ledig sitter jag ofta vid datorn och GOOGLAR, då kan man ibland hitta saker man egentligen hade mått bättre av att inte veta. Tittar gärna bakåt och minns de roliga sakerna som jag gjort i mitt liv, har svårt att hitta någon "målbild" i framtiden, eller så vågar jag inte tro. Jag lever här och nu.
I morse gick jag hem de 6,2 km från mitt nattjobb, 57 min. Det regnade lite stilla hela tiden, men det var så skönt. Regnet är lika bra att göra sig vän med och hantera, precis som lymfödemet.
Maken är sängliggande sedan några dagar med nån form av hortons huvudvärk, så eventuellt måste vi köra in till sjukhuset så han kan få en "cocktail" av mediciner som efter mycket letande visat sig fungera vid tidigare tillfälle. Han har en whip lash-skada sedan innan och sliter med svår värk varje dag. 2 timmar senare.....Tor Erik har fått sin "cocktail" , tabletter och sprutor med hästdoser. Nu är vi hemma igen, huvudvärken har släppt men han är trött av bl.a. stesoliden.


1 kommentar:

Lisbet Lindell sa...

Usch då, stackars Tor Erik, jag hade en kompis för många år sedan som hade hortons och det är inget kul alls...

Kram från Lisbet