onsdag 17 augusti 2011

85% - bättre än så här blir det nog inte

Vi var på kräftskiva i lördags, en riktigt trevlig tillställning. Inflyttningspresenten var ett äppelträd, Discovery eftersom vi visste att det ända äppelträdet på gården var 100 år och hade sett sina bästa dagar. Värdparet hade gjort i ordning logen och när det var dags att gå hem var jag mer än lovligt yr.  Var för 1:a gången sen jag vet inte när BAKIS när jag vaknade.
Vi hade strax innan vi bröt upp från festen fått besked om olyckan som hade skett under fredagsnatten. Detta präglade sen hela familjen under resten av helgen eftersom vi känner de inblandade väl.
Töserna hade bestämt sen länge att dom 2 ville ha en egen dag, bara dom 2. Så i måndags körde jag dem till Göteborg och Liseberg. Karuseller på dagen och konsert med Oskar Linros på kvällen. Själv tillbringade jag dagen hos min moster i Mölndal, Hanna fyller 80 år idag så det blev lite firande.
Fortsätter och jobbar i trägårdarna på musteriet 2 dagar i veckan, ännu har vi inte börjat plocka äpple eftersom det blev svalare väder och mognaden kom av sig.
Märker ingen skillnad i svullnaden på armen om jag tar i eller inte, det mesta ger sig självt eftersom jag får ont direkt om det är något jag inte klarar. Fortsätter med pinkepillerna varje dag nu, märker stor skillnad på händer och fötter.

Nu är jag ledig några dagar och vi ska försöka få hus och hem i någorlunda skick innan helgen.
Det är inte som innan cancern, men tycker själv att jag är tillbaka så mycket som jag kan. känns som jag tappat 10-15% av orken men lär inte bli friskare än så här.




2 kommentarer:

Karin sa...

Jag tycker det är fantastiskt bra att du känner dig 85% som förut. Det är ju ändå inte så länge sedan du var sjukskriven och under behandling, att komma tillbaka till något ännu närmre 100% lär ju ta längre tid..

Om ett år, tror du inte att det ändrat sig mera då ?

Ting tar tid..

Carin sa...

Jo, det är kanske så...men jag är en otålig själ. Allt skulle helst skett igår ;-)