söndag 28 augusti 2011

projekt på gång!!

Jag är en föreningsmänniska, och tycker om att engagera mig i saker och är beredd att göra saker konkret också. Just nu brinner jag av ganska självklara orsaker X:a för cancerfrågor och forskningen som gör att fler får ett bättre liv i sin cancerresa.  


Tror att jag ganska snart kommer att utbilda mig till Kontaktperson inom BRO

men jag har även ett  lokalt projekt som jag spånar på, i Tomelilla kommun som är min ARBETSGIVARE är vi runt 900 anställda tror jag,   och jag hoppas man är villig att göra något för de anställda som är cancerberörda. Själv drabbad eller anhörig. Bara i min enhet inom vård o omsorg är det flera som insjuknat  i bröstcancer sen maj-2010. Jag skulle vilja ha igång "snackekvällar" där man kan byta tankar och funderingar.  Så nu  håller jag  på att jaga vår personalstrateg, för att lufta mina ideér.  Vi får se vad som händer men kan man fixa rökavvänjnings kurser så.!!!



Har blivit uppringd från cancerfonden och kommer att delta i ett nationellt utskick  till 100 000 hushåll, där någon cancerdrabbad berättar sin historia. Jag blir en av dem. Blev intervjuad i fredags. 


Nu har jag äntligen börjat plocka äpple igen. 

3 kommentarer:

Mari sa...

Ville bara säga att i dagens Sydsvenskan så fanns en artikel om Lydiagårdens vara eller icke vara, men det visste du kanske redan.

Carin sa...

Ja det visste jag, dwr finns en facebooksida som startade i fredags- nu är det snart 1000 medlemmar, Om du har facebook, gå med i CANCERREHABILITERING I SKÅNE TACK!!!!

Mari sa...

Åtgärdat! Har gått med på facebooksidan!