torsdag 4 augusti 2011

simborgarmärket 2011 - check!!


Då har jag gjort min plikt, i allafall om man bor i Spjutstorp.
Där återvänder man år efter år och tar simborgarmärket i byns bassäng.
Badet byggdes 1937 och blev invigt 1938, det var byns skollärare Hans Persson som lyckades få folk att engagera sig i bassängbygget. Det är landets äldsta friluftsbad som är byggt ute på landsbygden. 25 m. och tempererat vatten är 1 av 4 friluftsbad i Tomelilla Kommun. Det är en liten pärla och en riktig oas för stora och små.
Jag lärde mig simma när jag var 5 år, och har återvänt till badet för att simma de 200 m. i 38 år.
Min baddräkt är helt okej - så länge den är torr......då sitter protesen där den ska men det kändes som protesen satt nere vid naveln när jag gick upp ur bassängen  MEN det bjuder jag på. Är lite snål och vill vänta med inköp av specialbaddräkt tills efter min operation.
Ibland tänker jag knasiga tankar:  Har funderat på om protesen flyter eller om den sjunker som en gråsten ?? någon som kollat??  Sjunker den är det ju inte så bra om man är på djupt vatten, att dyka ner 4 meter efter den är kanske inte så kul. Och flyter den så är det ju inte heller så bra. Det var dagens fundering,
 Ska till doktorn i eftermiddag för att kolla upp knutan. Har ju inget bröst att jämföra med och jag går ju inte omkring och känner på andras heller. Åter från doktorn, blir remiss till bröstmottagningen för kontroll. samt en del blodprov som jag får svar på senare. Fick utskrivet tablett så jag kan pinka av mig lite överskott - ska bara hitta lucka i schemat när jag kan ta den.

1 kommentar:

Karin sa...

Vad mysigt det låter med byn som samlar på simborgare ! Ska bli spännade att höra om ngn gjort flyttest på protesen.. Om jag inte ser ngt här så tror jag att jag gör en test hemma i badkaret !

Grattis till årets simmärke !