lördag 13 augusti 2011

REGN , Regn och ännu mer regn men det skiter jag för ikväll ska jag äta Kräftor

Fredagens väder var precis som torsdagens - regn. Så jag tog itu det sista fixet i köket. Tak- och golvlister som skulle på plats och så in med barbordet och stolarna som vi fått av fam. Wallman. blev hur fint som helst.

Blev ett besök på växtkraft i Sk.Tranås där 1st Discovery (äppelträd) inhandlades som vi ska ha med som present till inflyttningsfesten/kräftskivan vi ska på lördag kväll.
Idag har det varit simskole avslutning vid vårt lilla bad. Jag hjälpte till med kransbindning och kaffeserveringen.Det regnade naturligtvis, så prisutdelning och servering blev inomhus.

Ikväll ska vi på inflyttningsfest/kräftskiva hos A & M. Dom köpte gården i juni 2010. Det blir fest på logen och jag ska försöka låta bli att snubbla på kullerstenen.
De sista 400 åren har gården tillhört min släkt, min mamma är uppväxt här. Min moster och morbror köpte gården 1984 och hade sen dess den som sommarbostad. Tor Erik och jag var de senaste 10 åren varit "hustomte" här, med fix både inne & ute. Min morbror gick bort i jan. -10 och gården kom ut till försäljning.
Har tänkt på om det hade "nån" mening, jag blev ju sjuk (diagnos) i april/maj -10.
Det är en stor trädgård och massa grönytor som kräver sin tid, Tor Erik hade haft svårt att hinna med att klara underhållet själv, det blev ju mer härhemma när jag fick behandlingar.
Paret som köpt gården värnar om det gamla och den gamla stilen i byggnaderna, det är sådeles inte ett köp för markens skull vilket är ganska vanligt här.

Inga kommentarer: