tisdag 23 augusti 2011

Intensiva dagar väntar.

Tog sovmorgon idag 06:15 tassade jag ner och satt i bilen när kl var halv 7.
Vi har så jäkla mycket ogräs att hacka, inte så konstigt efter allt regnande så det gör inte mig nåt att det är så.  Det är på något underligt vis rogivande och tröttande, precis vad jag behöver. Vädret idag har varit ljuvligt och då är det ett privilegium att få jobba ute.
Tor Erik har rensat och sorterat i garaget och det är så jäkla fint där nu.
Ikväll har jag passat en liten ljuvlig goldenpojke, Ludde helt underbart söt.
Dagen o kvällen imorgon blir intensiv.
Kivik 7-16,  till kompis på mat och film 16:30, Taktil massage 19:00 , Nattjobb kl 21;00 det är väl inte så optimalt och lite stressigt men ibland blir det så.
Ska kontakta CSK för ett intyg om särskilt högriskskydd, föga förvånande vill F-kassan ha ett läkarutlåtande. Får jag det godkännt slipper jag karensdag och min sjuklön betalas från F-kassan från dag 1. då slipper min arbetsgivare sjuklöneperioden.  Ska höra om dom vet nåt om operationen och när jag ska upp på ultraljud för knölen/körteln. vill ju jobba nu när jag kommit igång så jag hoppas att det tidigast blir operation nån gång i oktober, samtidigt vill jag ha det gjort.
Handläggningen i ärendet om hurvida jag varit allvarligt sjuk maler nog fortfarande, har hur som helst inte hört nåt än.
 Bytte till min andra "boop" idag, den med massage- baksida, för att kolla om jag får mindre besvär med den. Men jag är inte vän med mina BH:ar och löstutten, får liksom ingen styrsel på den kvarvarande och den lösa lever sitt eget liv i sin lilla ficka. Ska bli skönt när jag slipper min löstutte.


I helgen blir det äppleplockning i Bästekille, då ska jag testa om det fungerar. Håll tummar och tår för mig. Odlingen i Bästekille har jag  varit på i 3 år - 4:e i år. Det är också ett X;a  jobb, och goa pengar.

3 kommentarer:

Lisbet Lindell sa...

Här hålls alla tummar och tår för dig :)

Kram Lisbet

Karin sa...

Håller också allt jag har.. Kan även meddela att löstuttar flyter fint. Testade ikväll i badkaret. Apropå ett gammalt inlägg från dig om simborgarmärke..

Kram !

Carin sa...

Karin: Haha, det var det jag misstänkte, Kram