lördag 20 augusti 2011

Positiva energier - Ja, tack!!! Energitjuvar - stick iväg!!!

I torsdags grävde jag undan och bytte ut jord som var "smittad" av nåt som jag inte kommer ihåg namnet på. Märkte inte något i armen under tiden jag höll på men jag låg  vaken mycket under natten pga värk eftersom tumme, pekfinger & långfinger domnade bort. Haft lite ont i några dagar, men nu har det gett med sig.
Märker hur beroende jag är av positiva människor som utstrålar positiv energi.
En sådan person är S som jag träffade på Lydiagården, hon var så go o gla och hade så färgglada kläder. jag blir glad när jag tänker på henne, hon inspirerade mig att köpa alla mina färgglada klänningarna tidigare i somras.
När jag är på väg neråt i humör och sinnesstämning har jag kommit på mig själv med att jag klär mig i mörkare och mörkare kläder. Så klickar det till och jag vaknar upp - letar fram nån av mina färgglada klänningar och blir på bättre humör. Därför jobbar jag i mina rosa arbetskläder så ofta jag kan, får dagligen positiva kommentarer.
Tjejerna vann sin match igår, ruggigt viktiga 3 poäng i hamn. Idag har jag hjälp till i kiosken på herrmatchen även dom fick 3 poäng. Bra helg 6 poäng av 6 möjliga.
Har en försäkring som jag ville ändra lite på..... verkar inte vara det lättaste eftersom det ska skickas in en hälsodeklaration.... nu senast var det papper med fullmakter som skulle in. Visst är det så att det ofta ringer nån försäljare av något slag precis när man satt sig ner och ska ta det lugnt. Nu låter jag dem hållas en stund sen frågar jag om pillerna, för det är ofta piller dom säljer fungerar med cancermedicin?? Mer än en gång har det blivit tyst i andra ändan av luren. ;-)
Känner mig lite låg och smått irriterad på det mesta, gillar det inte för jag är inte sån egentligen. Skulle kunna köpa en JÄTTESTOR godispåse och bara frossa eller bara sova några dagar.


3 kommentarer:

Karin sa...

Det är intressant att färger påverkar så mycket.. Jag har givit mig själv inköpsförbud på svarta, gråa och beiga kläder och det börjar synas lite lite ljusning i garderoben. (köper inte så mycket kläder så det går inte fort..)

En annan färgkälla för mig är blommor, jag plockar in vad säsongen bjuder och gör buketter,ibland köper jag en kvast och blandar med eget. Jag försöker att alltid ha en bukett i hallen som välkomnar mig och alla andra hem.

Köp en bunt astrar istf smågodis !

Carin sa...

ja, det ska jag minsann göra, bra tips.

Tina sa...

Färger och ljus, ljus, ljus vill jag ha och mycket ljust runt omkring mig...mår bra av det! Rätt att fokusera på ngt bra när man dalar själv...men jag är dålig på det.
kram