måndag 20 juni 2011

Trött och tjurig.

Det kommande läkarbesöket på onsdag gör mig stressad och orolig. Tror att det är därför jag är tröttare och mer tjurig än vanligt.
Sen måste jag lära mig att säga NEJ eftersom jag märker att jag inte orkar, hinner, vill vara med och styra upp saker och ting längre. Förr engagerade jag mig i det mesta som kom i min väg, blev nog en sådan som folk "räknar med" och oftast var jag där också. Men nu finns inte orken där på samma sätt och istället för frustration över att inte orka så väljer jag bort saker, - eller försöker, för när det kommer någon och frågar kan du göra detta och detta så har jag så svårt att säga NEJ. Det är något jag aktivt måste jobba med.
Nu väntar det jobb i 2 nätter, än så länge tycker jag själv att det fungerar bra. Är nu uppe i fullt sysselsättning på min tjänst i kommunen. Sen är det bara resten......vill så gärna att det ska fungera att vara i Kivik också, det är där jag återhämtar mig mentalt. Bland ogräs och äppelträd.
Längtar till onsdag eftermiddag när jag fått besked som måste vara positiva.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag nästan VET att det kommer att vara OK. Gjorde min "ettårsbesiktning" i mars...OK!! Förstår att du längtar till äppelträden!
Kram från Ninni...en skånska i förskingringen.

sa...

Usch ja.

Läkarbesök är grymt energikrävande.

Hoppas för dig och tänker på dig imorgon.