torsdag 2 juni 2011

Äng, Änglar, Ärr & Äpple


Äng - Vid en  av träffarna på Fenix skulle vi under avslappning visuallisera en plats där vi kunde få återhämtning och ro. Ledaren bad oss tänka på en strand . En strand förknippar jag med badande och solande, Sola får jag ju inte göra, utan ska helst täcka det strålade området med en mörk tröja,    och se mig själv sittande enbröstad i baddräkt var också svårt. Så jag visualliserade en ÄNG istället. Den ängen finner jag på "berget" vid Kiviks musteri, där uppe ligger jag mitt i en äng full av maskrosor och blommande äppelträd. Stenshuvud till höger om mig, Hanöbukten till vänster, Kungörnar på himlen och havet vid foten av berget.


Änglar - Det finns många änglar i min närhet, Glad att dom finns där för mig när jag faller.
Ärr - Den här sjukdomen har ju gett mig ett och annat ärr,  bara att lägga till de tidigare. 
Varför Äpple?? Jo, varje år lagom till äppelmarknaden i Kivik ställer musteriet ut en vansinnigt massa olika äppelsorter. Bilderna nedan är från Musteriet

Inga kommentarer: