lördag 11 juni 2011

Studenthelg!!

Theresé, Erica , Rebecca

 Nu är den över!! STUDENTEN för äldsta dottern.Vi åkte in till Ystad i god tid igår,  för att få hyfsad parkeringsplats. Omvårdnadsprogrammet gick ut 13:27 efter gratulationer från släkt och vänner blev det flakåkning och sen hemkörning i min systers cabbe. 
Tor Erik hämtade maten i Hammenhög och kl 18 kom gästerna.Vi firade tillsammans med min svägerska Gun som fyllde 50 och min brorson Marcus som också tog studenten. 
Studenterna åkte vidare till Öja vid halv 12 och vi gamle dansade vidare. Tog hem blommor och presenter på natten eftersom vi under kvällen hade besök av några icke inbjudna som ville in på festen. 
 Vi körde till Ystad i förmiddags och tog farväl av våra Norge-besökare innan vi skulle städa resten från festen. Allt var i stort sett färdigstädat eftersom Lars & Gun vaknat tidigt och cyklat till ängen. så vi delade på maten som blev över när det var inbaxat i kylen hemma arrangerade jag blommorna. Då var jag helt slut och det blev några timmars sömn. nu sitter jag och sammanfattar en av vad jag tror de mest minnesvärda händelserna i min dotters liv. Samtidigt börjar jag ladda om för det är dags för student nästa år igen.
Är glad för all hjälp jag fått för att vi skulle kunna genomföra kalaset. Gun har dragit det tunga lasset , jag har nästan kommit till dukat bord.
Nu är det ganska tomt i schemat innan den 22:e och återbesöket på CSK. Tjejerna börjar sommarjobba nästa vecka.


1 kommentar:

sa...

grattis!

va kul!!