onsdag 1 juni 2011

Ångest, Återfall, Åksjukeband & Åkerö

        
Återfall -  Den senaste månaden har jag blivit stelare och fått ont på ställe jag inte vill ha ont på. 
Ska på mammografi på tisdag 7/6 i Kristianstad, undrar hur det känns att komma tillbaka till dom lokalerna?
Jag tror att jag förr- eller senare får ett återfall. Jag hoppas naturligtvis att det dröjer länge än. En skugga jag får lära mig leva med, man kan ändå inte springa från den. 
Ångest - Är nog mer ängslig nu, och tillåter mig själv att vara det ibland. Jag lever med ett cancermoln på min himmel. Tidigare har jag burit på mycket själv men nu ser jag till att få det ur mig. Idag har jag ringt och pratat med bröstsköterskan, hon tar kontakt om dom bedömmer att mina "krämpor" bör kollas upp innan den 22:e på återbesöket. 
Åksjukeband - När jag fick mina cellgifter hade jag stor nytta av åksjukebanden som finns på apoteket, jag fick mina på mottagningen. Hade på dem i flera dagar efter behandlingen och om det var dom eller cocktailen av anti-illamående medicinen som hjälpte vet jag inte - men tron kan försätta berg.

Dagens äpple: Åkerö

2 kommentarer:

Juliana sa...

Skicka här styrkekramar till dig, och du får fler när vi ses på lördag i Tivoliparken!! Ha en bra dag...kram.

Felicitas sa...

<3 <3 <3