söndag 5 juni 2011

Powerwalk igår, YES!!

Igår kväll när det blivit lite svalare gav jag mig ut på en powerwalk. Har 9 olika rundor som jag mätt upp och igår gav jag mig ut på den längsta av dem. Har ett personligt rekord på den rundan på 76 min, men igår gick jag den på 71 min. -Jävlar, 5 min snabbare än när jag var igång. Jag ville kolla om min andning och ev. smärta i bröst/skulderregion blev värre vid ansträngning. Pressade mig igår för att testa både orken och uthålligheten. Har  lika ont om jag rör mig eller ej, ska bli skönt att få lungröntgen gjord.
Våren 2009 powerwalkade jag mycket och gick ner 12 kilo, av någon anledning kom jag av mej i mitt gående och la på mej 5 kg. Så blev jag sjuk för maj 2010 och man tror ju att man tappar kilo då..jo, i det akuta skedet med operatin och så. men - icke sa Nicke. Nu 2 år efter har jag gått upp 6 kg av de tappade 12. När tränade mer frekvent la jag in min träning på Funbeat , Träningssajten FunBeat är gratis och är till för dig som vill träna, oavsett hur länge du har hållt igång. Alla träningsformer finns representerade, t.ex. löpningcykling,spinningstyrketräning och olika former av gruppträning. 
Kan även lägga till träningskompisar där. Nu  har jag bestämt mig för att dom 6 kilona ska bort igen + 10 till. Så nu är mitt mål att jag ska gå 10000 steg/dag. varav 5000 ska vara areobicsteg (snabba ). vi får se hur det går men jag siktar på det.
Idag bär det av mot Löberöd och damlagsmatch, hoppas på 3 poäng idag.

2 kommentarer:

Karin sa...

Kul att det gick bra på din runda. Betyder powerwalk att man har stavar eller att man tar i när man går? Jag ska titta om jag blir inspirerad av Funbeat att göra ngt annat än rida..vem vet..

Carin sa...

jag tar i när jag går, stavar snubblar jag nog bara i.