fredag 18 februari 2011

provocerar armen

Jag tycker att min hand/arm är okej, visst är den svullen men inte så stor som förra helgen, jag har mindre ont i den just nu. Men jag vet att det kan ändra sig fort,  jag provocerar armen och kollar lite vilken belastning jag kan göra utan att volymen ökar på den. Tunga lyft och ensidiga rörelser undviker jag dock men provar alla  rörelser jag normalt gör när jag jobbar. Än så länge har det funkat en kort stund, men jag behöver pausa ganska ofta. Har inte kollat med kassan om det är ok, men hur ska jag annars veta om jag klarar det. Tror jag ska prova att sticka lite på koftan som jag började på innan jul, vill så gärna göra den klar till den lilla damen som ska ha den.
Vår lilla Kajsa är en riktig liten prinsessa, en riktig BLING-BLING tjej, Hon börjar bli hemmastadd men sover väldigt mycket, har ju varit med om en hel del det senaste halvåret och vet kanske inte riktigt var hon hör hemma. Vill gärna ligga nära och har hela tiden koll på var vi är.  På tisdag ska vi till djursjukhuset i Malmö för tandsanering, då försvinner nog en hel del tänder tyvärr. Hon har väldigt mycket tandsten och en del tänder har börjat lossna.
Jag har i stort sett haft en bra vecka och inte haft så många tankar på ev. återfall som veckorna innan. Tror det kommer att gå lite upp och ner.
Nu ska vi försöka få bitarna att falla på plats med makens kosthållning för att han ska må bra trots sin diabetes.

2 kommentarer:

Lisbet Lindell sa...

Hon är ljuvlig lilla Kajsa, en docka.

Skönt att armen inte är sämre,
Ha en fin helg. Kramar från Lisbet

Ida sa...

Hej Carin! Ja, det är verkligen skitkallt. Jag har vant mig på nätterna, men ett tag trodde jag att jag skulle behöva sova med mössa. Åh, hoppas hoppas det börjar växa när jag börjar med taxotere! Det vore så skönt. Det är ju stor skillnad på stubb och kal skalle :) Tänk att några millimeter kan göra skillnad. Märklig värd det här.
Jag har bett min kollega lägga räknaren i ett kuvert o skicka på måndag. Jag jobbar inte för ens på tisdag. Du borde ha den senast tisdag. Du får den! Jag kommer inte att använda den, har hela lgh full med prylar jag inte använder, dessutom har jag själv fått den av jobbet när vi hade en stegtävling i höstas :) It´s all yours. Det är ingen avancerad sak, men den funkar riktigt bra!

Ha en härlig lördag! Här skiner solen, jag är sugen på en löparrunda men det är nog för kallt ser det ut som... hmm, får se :) KRAM