söndag 6 februari 2011

Utmaning



Hur länge har du bloggat?
Jag startade den här bloggen i juli 2010.
Hur många bloggar återvänder du till regelbundet? 
Det är nog en handfull bloggar jag följer ganska regelbundet. Oftast läser jag bloggarna några gånger i veckan. 
Av de bloggar du läser, hur många är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar? 
Det är i huvudsak ämnesbloggar jag läser, bloggar som handlar om bröstcancer. Vänners  bloggar. 
Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg? 
Ja, jag tror att dom känner igen mig som den jag är även i bloggen.  
Har du hittat en gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden? 
Jag kan skriva om mycket när det bara handlar om mig. Jag tycker mig ha hittat en gräns som känns bra för mig och jag tycker inte att jag tänjer på den. Saker som berör andra än mig själv är jag restrektiv med . 
I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse? 
Anledningen till att jag började blogga var att jag blev sjuk i bröstcancer och jag ville att bloggen skulle fungera som en ventil för mig. Att jag skulle kunna prata annat än sjukdomen när vi träffas. Fast det blir mycket bc-prat ändå. För mig att skriva av mig i och för andra att kunna läsa om vad som händer utan att ha känslan av att tränga sig på och fråga. 
Har du träffat människor irl, efter att ha träffat dem via bloggen? 
Nej det har jag inte men det skulle vara roligt att träffa flera av mina bloggsystrar :-)
Tror du att det är skadligt för vissa personer att blogga? 
 alla är vi olika och var och en avgör själva vad man lämnar ut. 
Hur ser bloggandets nackdelar ut för dig?
Jag tror inte att jag kan se några nackdelar. Nej, jag kommer inte på några. 
Tror du att du fortfarande bloggar om 2 år? 
kanske, kommer nog att ha kvar den och lägga in läkarbesök och annat där.  
,
Jag skickar Bloggutmaningen vidare till  http://colliepojken.blogg.se/  http://jennejenne.blogg.se/  http://lindalotta.blogspot.com/    http://felicitass.blogspot.com/

Inga kommentarer: