torsdag 10 februari 2011

Föreläsning igår, besök på musteriet idag.

Livet har varit lite pestigt nu några dagar men allt sjunker in och nu börjar vandringen uppåt igen. FICK FAN I BÅTEN OCH RODDE HONOM I LAND, NÄR DEN JÄVELN GICK AV GJORDE HAN HÅL I BÅTEN MED TREUDDEN. SÅ NU FÅR JAG ÖSA SAMTIDIGT SOM JAG ROR MEN JAG ÄR JU KVINNA SÅ DET GÅR SÄKERT BRA.
Mina naglar är inte så kul om dagen, fransar sig och skivar sig, håller dom så korta det bara går för annars viker dom sig och rivs upp.
Partiet där jag strålades har läkt jättefin, kanske lite rosa nyans i skinnet,  svullnaden har satt sig rejält.
Men min hand och underarm ser ut som skinnet är några nummer för litet. Läste nånstans att - ödem är ett symtom, och att - lymfödem är en diagnos. Då lägger jag till den diagnosen också på min lilla lista.
Var på föreläsning igår, alldeles nya rön gällande lymfödem bl.a  Det är ok att använda och röra armen som vanligt, de långsiktiga effekterna visar att de som har hållit igång har bättre funktion i sin arm än de som håller igen. Sen får ju dagsformen och svullnaden avgöra. Så nu väntar jag in min strumpa sen får vi se hur det går. Och då ser jag lite ljusare på tillvaron trots allt, försöker fundera ut lösningar hur det blir när jag börjar jobba igen. Men känner att den energi  jag har måste jag behålla själv.
Varit på musteriet och käkat frukost med trädgårdsgänget, oj vad jag saknar dom.

Maken har varit hängig ett tag och nu visar det sig att han har diabetes. Så nu följer det nya läkarbesök för att börja behandla det.
Blev ingen långpromenad idag eftersom det är isande kallt ute.
I morgon är det spännande saker på gång, vi ska på ett besök i Oxie och hoppas det blir ett positivt möte. Ni får veta mer i morgon.

2 kommentarer:

Felicitas sa...

Det är många prövningar ni ska behöva gå igenom... Det finns de som menar att man inte utsätts för större prövningar än vad man klarar av. Jag vet inte. Men jag tycker att du är in i hvte stark och modig, kära Carin! <3

Stor kram och massa positiv energi till hela familjen!

Carin sa...

Tack Jane, det behöver vi. Kram <3