lördag 5 februari 2011

pepp - pepp - pepp

Kom av mig helt med mina långpromenader, igår gick jag 1700 usla steg och de andra dagarna har det bara blivit runt 5000 steg. Får kanske rikta in mig att gå långt på helgen till att börja med, -"Pepp"  Nä, skärpning få ändan ur stolen och gå ut. Blir nog en runda i eftermiddag, men det blåser så förbaskat här ute på Österlen. Ytterligare en ursäkt. Fy på dej!! "Pepp" du mår så bra efteråt.
 Idag har jag mer energi än jag haft på länge, tänk vad en liten Matilda kan göra för skillnad.

 Det strålade området börjar återgå till mer normalt (normalt för mig) att vara mindre rött och svullnaden har satt sig lite, det mesta skinnet är ömsat. Känns som om armen är mindre svullen också , jag har i alla fall mindre ont i den, det tackar jag för. Men så har jag ju inte gjort nånting som varit ansträngande överhuvudtaget på flera dagar. Doktorn tycker kanske jag är "pived" när jag kommer på måndag. Så i helgen återgår jag till normalt användande av den så får vi se om den ökar på i volym.
Knopparna på kökluckorna är på plats, tog typ 10 min att mäta, borra och skruva i dem. Men när energin står på minus så är 10 min mycket nog. Blommorna från julgrupperna är omplanterade, - ja, jag använde gummivantar för att undvika infektion. Resten av dagen borde det bli  röj, om jag då inte kommer mig ut på långtur eller mer troligt hamnar  i stolen framför datorn. "Pepp" jag väntar att gå ut till alla är vakna, ber dom städa huset. Jag går ut och går länge och kommer hem till ett nystädat hus. Behöver kanske informera dom om mina planer  :)
Maken greppade dammsugaren direkt och då hade jag ju inget val, hittade mitt regn och vindställ efter lite letande. Krympmalen hade tyvärr varit framme men det var inte värre än att jag fick det på mig. Har mätt upp dagens runda på funbeat : http://www.funbeat.se/tracks/index.aspx?RouteID=651232   4,2 km, blåste kraftig medvind den 1:a halvan av rundan så det var inte så stora problem,  med tanke på min kondition inte är den bästa så började jag med en kort runda idag. Kom mig hem i motvinden men det var lite drygt att gå. Nu är jag stolt över mig själv. :)

1 kommentar:

Lisbet Lindell sa...

Klart du ska vara stolt över dig själv, smart drag att låta dom städa huset när du går ut och går, får nog tjuva det tipset ;)
och du är inte alls pived!!!

Kram från Lisbet