lördag 19 februari 2011

arbete och vila

Igår var jag i Kivik en vända, körde upp på "berget" där Göte och hans medhjälpare gick och klippte träd, fy fasen vad kallt där var. Kajsa var med mig och hon charmade alla, naturligtvis. Bra med liten hund, hon fick plats inne i min jacka .
Idag var det en tur till Ystad på morgonen, sen hann jag med en tur på Erikshjälpen för att köra vidare till jobbet där jag snackade bort en stund.
Nu kör jag så det ryker, testar hur länge jag orkar hålla på med olika arbetsuppgifter. I eftermiddag har jag målat taket i köket, jag är ju vänsterhänt och det är i höger arm jag har besvär. Nu några timmar efter avslutad målning verkar armen ha samma storlek som innan, BRA!! Visst tog det längre tid, mycket längre tid än vad det gjorde innan jag blev sjuk, då var det micropauser, nu blev det 20 minuters pauser. Tror nog att det blir soffan imorgon om inte tvätthögen växt under natten för då får det nog bli lite tvätt också.
Bjuder på en bild av mig som min dotter tagit.

1 kommentar:

Malin sa...

Oj, vad du står i Carin - du tar väl inte i för mycket? Ta hand om dig, fast så klart är det bra att testa gränser :)
Nog får man tacka sin lyckliga stjärna för att man är vänsterhänt när högersidan strular, det måste jag hålla med om.
Kram Malin