tisdag 8 februari 2011

50% helt okej 50% värdelös. Är jag en halvfigur då??




När jag skulle sova igår kom jag på att den vänstra hälften av mig är helt okej och den högra hälften är det inte. De började när jag gick i småskolan, då upptäcktes det att jag är stendöv på höger öra men har perfekt hörsel på vänster. Skriva med höger hand kunde jag inte heller,  och är således vänsterhänt. När jag började spela fotboll kan ni nog gissa vilken fot jag sköt med, kunde inte skicka en 3 meterspass till rätt adress med höger fot. 1984 & 1985 skadades jag i fotbollen, gissa vilket knä som krascha, jo höger. Min vänstra boop är okej där den hänger, höger boop är ett minne. Och nu verkar det som historien upprepar sig igen med svullnaden i armen.

Hade ett nytt samtal med "kassan" idag och handläggaren förstod nog att det inte var läge för "arbetsprövning på hela arbetsmarknaden" för tillfället. Han fick telefonnummer till Rehabhuset och till min chef på kommunen, så får han göra som han vill. Just nu orkar jag inte tänka på om eller hur jag kan jobba men helt klart kommer ödemet att innebära begränsningar för mig  och det vill jag inte tänka på. Locket på där!!
Maken fyller 51 år idag, det blir lite gott att äta ikväll.

3 kommentarer:

Lisbet Lindell sa...

Nej du är verkligen ingen halvfigur :)

Har du varit inne på cancertjejernas forum, dom ska ha träff i Torekov och jag tänkte åka dit över dagen, kanske något du också skulle kunna tänka dig?

Kram från Lisbet

Lisbet Lindell sa...

Det är helgen den 13-14 mars och hade varit jätteskoj om vi kunde åka tillsammans, jag har bil och kör gärna, jag kan vilken dag som :)

Kram Lisbet

Lisbet Lindell sa...

Känns ju lite knäppt att bara prata via bloggarna :)
Här är min mailadress
lisbet@sirmaxwell.com