tisdag 15 februari 2011

Full rulle

Vi åkte till vår gamla vetrinär Inga igår förmiddag och fick ett vetrinärintyg på Kajsa, hon hade bokstavligt fått på örat, ett bitmärke som vi nu behandlar med antibiotika. annars var det UA, anledningen till att vi körde dit och inte till distriktvet. var att kenneln som hon kommer från har anlitat Inga och hon hade sett Kajsa innan.  Har pratat med kennelägaren och hon har en annan syn än länsstyrelsen/polisen för grunderna att omhänderta hundarna. Kajsa börjar bli varm i pälsen och hon är stört omöjlig att stänga in med kompostgrindar, i min enfald trodde jag att om jag har henne i köket sätter grindar i alla dörrarna så är hon i köket när jag kommer hem, icke sa Nicke. annars är hon en lugn och fin tös och inte det minsta skällig.
Jag körde vidare till Sjöbo för att träffa http://bc-cancer.blogspot.com/ Lisbeth, trots att vi aldrig sett varandra så satt vi och pratade i mun på varandra i 3 timmar. Vi är "inskrivna" på samma bröstmottagning och nästan lika gamla, nåja jag är äldre. Vi ska åka tillsammans på en BC-träff i mars.
Idag har jag träffat min sjukgymnast, strumpan o handsken är beställd men har fortfarande inte kommit. Min hand har varit lite mindre idag än på den förfärliga bilden häromdagen. Dagens sjukgymnastik bestod av cykling och sen diverse övningar för mitt knä, fick även på sån där snygg rosa "kinesisk" tejp.
Vidare därifrån till vårdcentralen för stöd till maken som har en purfärsk diabetesdiagnos, ibland känns det som vi fyllt kvoten av skit som ska drabba oss. Nu väntar stora förändringar inte minst i kosthållet, och det är lite mer komplicerat än att "bara" ta bort sockret.
Hämtade dottern , övningkörning till Ystad och praktikplats. Mellanlandade på biblioteket och lånade böcker om diabetes som jag ska kolla i ikväll. En kort visit hos min mamma som hade besök av Matilda och hennes mamma. Nu är det nog bara hämtningen kl 21 i Ystad kvar.
Idag har jag blivit godkänd på http://cancertjejer.forum24.se/faq.php och kan nu ta del av forumet.
Den 23 februari åker vi till djursjukhuset i Malmö och får Kajsa´s tänder åtgärdade. Då ska vi ha en heldag med Matilda.

1 kommentar:

Lisbet Lindell sa...

Ja ni har verkligen hållt igång :)

Kram Lisbet