onsdag 2 februari 2011

Hur kul är det på en skala 1-10??? - minus 100 om du frågar mig. Vill inte.......

Nu efter alla behandlingar vill jag få igång kroppen igen och jag tycker om att gå mycket och gå fort. En gammal fotbollskada i mitt högra knä blev nog tyvärr ännu sämre i september när jag trampade snett. Hade tid hos sjukgymnasten på http://www.rehabhuset.com/  idag eftersom jag har ett knäppande ljud i mitt dåliga knä samtidigt som det är förbaskat instabilt. Så min tanke är att prova ut ett knäskydd som stabiliserar det. Och jag kommer att prova ut ett skydd men det blev inte idag.
För Kerstin Adolfsson som är leg. sjukgymnast & dipl. lymfterapeut sa att armen är prio 1.
Har varit svullen i högerarmen i ca 2 veckor, inte mycket men det både syns och känns, och det har blivit mer  o mer. I somras gjorde vi mätningar av båda armarna för att ha som referenser om det skulle bli problem framöver. Min förhoppning och önskan var att lapparna med måtten skulle stanna i pärmen för alltid. Vid kontrollmätning idag har jag andra mått och hennes bedömning är att jag behöver en kompressionsstrumpa.


 Hur kul är det på en skala 1-10???  -100 om du frågar mig. 
Jag vill verkligen inte och blir ledsen bara jag tänker på det. Meeeen det är väl bara ytterligare ett berg att bestiga.
Har gjort rätt rörelser i förebyggande syfte, sover med armen på en megakudde, har armen högt när jag sitter i soffan, använder samma megakudde. Jag blir bara såååååååå trööööötttttt - räcker det inte med alla jävliga behandlingar jag gått igenom????
Kerstin måste ha remiss från min läkare i Kristianstad för att få prova ut den men vi gjorde allt klart idag. Sen är det en fråga om pengar, Kir.mottagningen har ju egna sjukgymnaster knutna till mottagningen i Kristianstad och är kanske inte så pigga på att betala till rehabhuset. Har ringt bröst-SSK och får komma dit redan på måndag 7/2  för läkarbesök.
Mycket som surrar runt nu och som måste landa, summerar de senaste 14 dgr om min sjukskrivning.
Läkarbesök i Lund 20 januari: -Du är sjukskriven 100% till den 13 februari, sen 25% i 3 månader, det är standard med 14 dgr efter strålning......-Okej!!! ja, jo det går kanske
den 22 januari: Var på akuten i Lund, rosfeber fick pencillin i 10 dgr.
Tankar i helgen: - Nä, det funkar inte att börja jobba bl.a för att "porten" är kvar, mycket att bearbeta mentalt, hela jag måste vara klar innan jag börjar jobba.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    
Ringer till Lund och söker läkaren för senaste besöket, hon finns på huset den 25 jan.och ska ringa upp. - Nej ingen som ringer. Ringer till Lund igen 28 jan. dom lovar igen att hon ska ringa upp. - Nej inte nu heller. Fanns inte nåt skrivet i min journal om läkarbesöket heller ,tydligen ont om sekreterare så det tar lång tid att uppdatera??                                                                                                                                                                                                                                                                                                  
måndag 31/1 får jag sjukskrivningslappen i posten. Är stressad över min sjukskrivning.
Tisdag 1/2 , nu ger jag upp Lund och ringer till cytostatika-SSK i Kristianstad och pratar med henne istället så nu är mitt hopp att min läkare i Kristianstad antingen ringer upp i denna veckan eller förlänger sjukskrivningen till återbesöket i Kristianstad.
Onsdag 2/2 varit hos sjukgymnast konstaterat ett lymfödem i höger arm.Ringer CSK och får en läkartid på måndag 7/2 för bedömning av mitt ödem.
Tror inte jag är redo för jobb 14/2 (jobbvecka med 5 nätter dessutom) vad tror ni??
Efterlysning: Positiva energier till Onslundavägen 7 - snabbt!!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Massor av positiv energi till dej Karin ifrån mej Håll ut vi saknar dej Många kramar till dej en helt underbar arbetskamrat och vän Du har alltid stöttat mej och jag stöttar dej nu. Hälsningar ifrån Lena

Boel sa...

Massor av positiv erergi kommer här från oss och naturligtvis massor av kramar. Vi håller alla tummar vi har samt fingrar och tår. Kramar i massor.

Lisbet Lindell sa...

Skickar massor av energi och positiva tankar till dig, du ska se att dom på CSK sjukskriver dig, dom brukar alltid ställa upp och se till patientens bästa. Håller tummarna för dig!
Kram från Lisbet

Carina sa...

Skickar dig en massa styrkekramar och positiv energi. Stora kramar

Anonym sa...

Ta hand om dig! Låt familjen skämma bort dig. Gråt lite så du blir sjukskriven längre. Jag har svårt att förstå att du måste börja jobba. Hoppas att du kan komma ut och promenera eftersom det är en energikick i sig. Annars får du sätta dig en stund utomhus, trots kylan, bara för att få luft.
Många kramar Pia

Lotta sa...

Här kommer mer positiv energi till dig Carin! Ta ett djupt andetag och tänk på att allting brukar lösa sig till slut. Stor kram till dig från mig. Lotta

Felicitas sa...

Har mina positiva energier kommit fram än?! Trycker på sändknappen allt vad jag kan!! <3 <3 <3

Anonym sa...

Hej.
Här kommer en kram med mycket positiv energi. Kämpa på med allt.
Kram Tina