måndag 28 februari 2011

Dags att hämta hem Lisa

Har haft lite problem att göra inlägg,  skriver och skriver sen bara försvinner det, SKUMT.
Helgen har inte varit nån hit, 3/4 av familjen har haft influensa eller influensaliknande symtom.Har fått hosta och har ont i halsen, känns onekligen segt. Men jag får väl spotta i nävarna och stråta vidare, Städningen har stått stilla ihelgen men idag har det blivit några maskiner tvätt. Nya tag i morgon.
Positivt är att min hand inte är sådär jättesvullen längre, men underarmen ser inte så kul ut. Ska till Rehabhuset imorgon och träna mitt knä, får kanske be Kerstin ringa och efterlysa strumpan. börjar bli lite segt att vänta nu.
I helgen har jag provat att sticka och det verkar funka, Blev dock lite irriterad när jag såg att det inte är samma färgbad på garnet, hur svårt kan det vara att ge kunden 5 nystan ur samma färgbad???  Även om det bara är jag som ser det så kommer jag att riva upp det jag stickat med den felande färgen. TIPS!! ha god belysning när du byter nysta och lita inte på servicen i butiken.










Ska köra till Distriktsvetrinären och hämta hem Lisa´s aska, det blir nog jobbigt. Min fina LISA.
Haft samtal från Lydiagården idag och fått lite information inför Rehabveckan med start söndag 13 mars. Har höga förväntningar på veckan. Åker dit på vårdavtal så det är jag,vi och ni som betalar min vistelse där i 5 dagar, utcheckning fredag 18 mars. Hoppas ni tycker att jag förtjänat veckan.
Trist att region Skåne inte vill förlänga avtalet med dem pga ett missat X i ansökan, DÅLIGT !!
Uppdaterat: än finns det hopp för Lydiagården.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=96&artikel=4374717 
Mars är intensiv, mycket som ska hinnas med:
7/3 ska min port-a-cath bort, ser fram emot att bli av med den men....känns så där att kniven ska fram. Men när jag väl är där så är det nog inte så illa.
8/3 Ska jag med en fin vän på en kväll för välbefinnande på hotellet i Tomelilla
12/3 Träff i Torekov med ett gäng BC- kvinnor som träffats genom forumet http://cancertjejer.forum24.se/ 
13/3 -18/3 Rehab på Lydiagården
22/3 Återbesök hos onkolog M. Sjöwall på CSK. Sen får vi se när hon tycker att jag kan komma igång och jobba.
24/3 - 28/3 Stockholmsresa för att fira födelsedagen i lugn och ro.

1 kommentar:

Felicitas sa...

Förstår att det är tungt att hämta Lisas aska. För mig var det som att gå tillbaka i tiden. Fruktansvärt jobbigt.

Klart att du förtjänar dina dagar på Lydiagården, jag hoppas att de gör dig riktigt gott.

Stor kram