onsdag 23 februari 2011

Malmötur & snorhalt på E65

Idag var det dags för Kajsa att få sina tänder sanerade från tandsten, hade en bokad tid 8.10 och körde i god tid mot Malmö. redan 200m hemifrån märktes det hur halt det var, vi körde lugnt och fint i jämn fart till vi kom till Skurup och där började köerna.
Sen var det krypkörning hela vägen in till djursjukhuset,en hel del avåkningar och nån som satt i mitträcket,  ringde och förvarnade om att vi skulle bli sena och var framme 45 min efterutsatt tid. Planerad hämttid kl 16:00
För att fördriva tiden åkte jag till min systerdotter och hennes lilla Matilda , töserna skulle shoppa. Vi han med både frukost, lunch , bus och middagslur i soffan. Fick reda på att det kommit in akutfall och att Kajsa inte skulle vara klar förrän 18:30 så töserna anslöt på Klockspelsvägen.
När vi skulle tillbaks till djursjukhuset lyckades jag köra vilse i Malmö men efter div. turer kom vi fram. Djurskyddet står för tandsaneringen sånär som på 500 kr som vi betalar, notan idag blev 11300 så det är skönt att slippa den kostnaden. Hon är "bara" halvklar eftersom dom inte ville hålla henne sövd för länge så vi ska tillbaka om 3-4 veckor för att göra resten. Ska kontakta hundskyddet imorgon så alla papper hamnar på rätt ställe. Nästa behandling står hundskyddet för till 100%. den lär bli lika dyr.
Kajsa är av förklarliga skäl trött ikväll och hon har nog några tuffa dagar framför sig. troligtvis kommer hon att vara tandlös när hon är klar. Men hon charmade alla där inne.
Idag har jag tänkt på min vän som fått sin 1:a cellgiftskur, hoppas hon sluppit undan det värsta illamåendet.
Fy fan, nu har hon tuffa veckor framför sig rent fysiskt sen har man alla tankar, Styrkekramar till henne.
Har fått tid för återbesöket på CSK hon onkologen, blev i slutet av mars. sen borde det vara dags för mammografi igen nån gång i april. men först ska port-a-cathen väck....den 7 mars kommer kniven fram igen.

1 kommentar:

Lisbet Lindell sa...

Skönt det gick bra med Kajsa idag, usch jag kan känna hur öm hon måste vara i munnen, det blir väl bara puré för henne de närmsta dagarna.

Skickar en tanke till din vän som precis gått in i cellgiftsvärlden, Styrkekramar!

och så kram till dig!